۴ بهمن ۱۳۹۶، ۵:۵۵
کد خبر: 82806118
T T
۰ نفر

تظاهرات سوئيسي ها عليه سفر ترامپ به داووس

۴ بهمن ۱۳۹۶، ۵:۵۵
کد خبر: 82806118
تظاهرات سوئيسي ها عليه سفر ترامپ به داووس

تهران – ايرنا – هزاران نفر درشهرهاي مختلف سوئيس عليه سفر دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا به اين كشور براي حضور در مجمع جهاني اقتصاد تظاهرات كردند.

به گزارش ايرنا به نقل از رويترز، سازمان دهندگان چپگرا اين تظاهرات را روز سه شنبه و با شعار «مجمع جهاني اقتصاد را در هم بكوبيد» و «از ترامپ استقبال نمي شود» برگزار كردند.
ترامپ قرار است روز جمعه در شهر داووس سوئيس در مجمع جهاني اقتصاد سخنراني كند. اين مجمع هر ساله با حضور سران سياسي و اقتصادي دنيا برگزار مي شود.
حدود 20 معترض حصار امنيتي را شكسته و خود را به «مركز همايش هاي داووس» رساندند و شعار دادند: «مجمع جهاني اقتصاد را محو كنيد.» پليس اين معترضان را متفرق كرد.
بيش از چهار هزار سرباز و يك هزار نيروي پليس براي تامين مجمع به داووس اعزام شده اند. همچنين در اين ناحيه منطقه پرواز ممنوع اعلام شده است.
پليس اعلام كرد كه حدود دو هزار نفر در تظاهرات زوريخ شركت داشتند. آنان پرچم هاي مخالفان سرمايه داري و پلاكاردهايي با شعارهايي در حمايت از محيط زيست در دست داشتند.
در شهرهاي ژنو، لوزان و فريبورگ هم صدها نفر تظاهرات كردند. معترضان در ژنو به ياد «هيتر هير» كه در شهر شارلوتسويل آمريكا و در خلال درگيري هاي مخالفان و هواداران برتري نژادي كشته شد، دسته گلي مقابل دفتر نمايندگي ديپلماتيك آمريكا در ژنو قرار دادند.
اوايل ماه ژانويه نيز معترضان عليه سفر ترامپ به سوئيس، در برن پايتخت اين كشور تظاهرات كردند.
شبك**9423**1708**ترجمه**هرمز برادران**انتشار:عليرضا ارشادي
۰ نفر

سرخط اخبار جهان