۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۳۷
کد خبر: 82803274
T T
۰ نفر

شاه اردن: قدس شرقي بايد پايتخت دولت فلسطين باشد

۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۳۷
کد خبر: 82803274
شاه اردن: قدس شرقي بايد پايتخت دولت فلسطين باشد

تهران-ايرنا- «عبد الله دوم» شاه اردن در ديدار با «مايك پنس» معاون رئيس جمهوري آمريكا با بيان اينكه تنها راه حل نزاع ميان اسراييل (رژيم صهيونيستي) و فلسطينيان، تشكيل دو دولت است، تاكيد كرد: قدس شرقي بايد پايتخت دولت فلسطين باشد.

به گزارش امروز (يكشنبه) شبكه خبري الميادين، مايك پنس معاون رئيس جمهور آمريكا كه در دومين مقصد سفرش به خاورميانه به اردن سفر كرده با عبدالله دوم شاه اين كشور ديدار كرد.
شاه اردن در اين ديدار ضمن ابراز نگراني از تصميم اخير واشنگتن در خصوص شناسايي قدس به عنوان پايتخت اسراييل (رژيم صهيونيستي)، بر ضرورت دست يابي به راه حل نزاع ميان اين رژيم و فلسطينيان بر اساس مرزهاي سال 1967 ميلادي با پايتختي قدس شرقي براي دولت فلسطين، تاكيد كرد.
عبد الله دوم افزود: درگيري ‌ها ميان دو طرف فلسطيني و اسرائيلي منبع بي‌ ثباتي احتمالي در منطقه است.
اعلام تصميم «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريكا مبني بر شناسايي قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي در ماه گذشته، مخالفت هاي گسترده منطقه اي و جهاني را به همراه داشته است.
پنس، در نخستين سفر خود به خاورميانه، ديروز (شنبه) وارد قاهره شد و با مقام هاي مصر ديدار و گفت و گو كرد.
وي شامگاه شنبه وارد اردن شد و قرار است در آخرين مرحله سفر خود به سرزمين اشغالي عزيمت كند.
قرار بود پنس اواخر ماه گذشته (آذر) به خاورميانه سفر كند، اما به دليل موج خشمي كه پس از تصميم ترامپ درباره قدس، منطقه را فرا گرفت، اين سفر به تاخير افتاد و پس از مخالفت 'شيخ الازهر ' و 'پاپ كليساي مسيحيان' از ديدار با پنس، سفر وي تنها منحصر به ديدار با السيسي شد.
خاورم**9329**1275
مترجم: ندا بهبودي* انتشار دهنده: مجيد جعفري
۰ نفر

سرخط اخبار جهان