تاسي از انديشه غزه مقاوم منجر به آزادي فلسطين مي شود

تهران - ايرنا - كميته حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين در بيانيه اي به مناسبت 29 دي‌ ماه پاسداشت روز غزه تاكيد كرد: مي‌توان با توكل به خدا، عزم و بردباري، عصاره زورگويان عالم و هيمنه پوشالي رژيم غاصب صهيونيست را به خاك زبوني و ذلت نشاند.

به گزارش ايرنا از اعلام روز پنجشنبه پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، كميته حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين به مناسبت 29 دي‌ماه پاسداشت روز غزه در بيانيه‌اي از تمام آزادگان و مسلمانان به ويژه هموطنان خواست به تاسي از انديشه غزه مقاوم، با تجميع تلاش‌هاي خود در مسير پايان بخشيدن به اشغال سرزمين‌هاي فلسطين و آزادي قدس شريف زمينه‌ساز بازگرداندن تمام فلسطين به مردم آن فراهم شوند.
در اين بيانيه با اشاره به اين كه 29 دي ماه، يادآور پيروزي مقاومت مردم غزه و نمايش نماد مقاومت، فرياد مظلوميت و حق طلبي مردم مظلوم غزه است كه با دستان خالي و اوج مظلوميت مقابل حمله‌اي وحشيانه و غيرانساني رژيم غاصب صهيونيستي به ملت‌هاي جهان نشان دادند كه مي‌توان با توكل به خدا، عزم و بردباري، عصاره زورگويان عالم، هيمنه پوشالي رژيم غاصب صهيونيست را به خاك زبوني و ذلت نشاند، آمده است، اين رژيم كودك كش بر اين باور بود كه مي تواند طي يك دوره كوتاه 7 تا 10 روزه محور مقاومت را از بين ببرد يا آن كه آن را تا حد زيادي تضعيف كند به طوري ‌كه توانايي مخالفت با طرح‌هاي اسرائيلي، آمريكايي را نداشته باشد اما پس از 22 روز ايستادگي مردم مظلوم غزه ، مفتضحانه از نوار غزه مجبور به عقب نشيني شد و از اين رو به خاطر حماسه آفريني اين مردم شجاع در دفاع از سرزمينشان اين روز، به نام روز ملي غزه نام‌گذاري شده است.
در بخش ديگري از بيانيه مزبور آمده است مسلمانان جهان و آزاديخواهان عالم بايد بدانند كه جنايات وحشيانه رژيم پليد صهيونيستي در سال 1378 هجري شمسي عليه مردم مظلوم نوار غزه در حالي صورت گرفت كه رسانه‌هاي غربي و مزدور عربي، عمق جنايات و كشتار رژيم صهيونيستي را سانسور و تلاش مي‌كردند كه جنبش حماس را مقصر اين حملات معرفي كنند و از طريق بايكوت رسانه‌اي، تصوري نادرست از واقعيت اين جنگ وحشيانه به شهروندان خود مي‌دانند.
كميته حمايت از انقلاب اسلامي مردم غزه در بيانيه خود افزود، نظام مقدس جمهوري اسلامي همواره حامي جريان مقاومت و مردم مظلوم فلسطين بوده و شعار دفاع از مظلومين را در سراسر جهان مقابل زورگويان سرلوحه قرار داده است و مساله فلسطين و دفاع از مسلمانان آن سرزمين مقدس را از دغدغه‌هاي مردم ايران اسلامي مي داند و هميشه در طول سال‌هاي اشغالگري رژيم صهيونيستي، با هدف بازگويي مظلوميت مردم ستمديده فلسطين و رساندن نداي مظلوميت آنان به جهانيان و همچنين حمايت و تجليل از حماسه آفريني هاي ملت مقاوم و مجاهدان مقاومت برابر وحشي گري هاي رژيم غاصب قدس را در اذهان يادآوري كند و حامي راستين آنان بوده و خواهد بود.
كميته مزبور، ضمن ارج نهادن به روز غزه كه يادآور نماد مقاومت و ايستادگي بر اصول و جلوه اي از تقويت قدرت ايمان بر زورگوي و همچنين سازش ناپذيري برابر اشغال دانسته، اقدام نابخرادانه استكبار صهيونيستي در به رسميت شناختن قدس عزيز را به عنوان پايتخت رژيم غاصب صهيونيستي محكوم كرده و قدس يكپارچه را پايتخت هميشگي فلسطين اعلام مي كند.
در پايان بيانيه آمده است، رجاء واثق داريم با استعانت از فضل بي منتهاي رب العالمين، تحقق وعده هاي الهي در نصرت مومنين و نابودي ظالمين بر مبناي آيه 'وَ كانَ حَقًّا عَلَيْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنِينَ 'خواهد بود و از تمام آزادگان و مسلمانان به ويژه هموطنان ايران اسلامي مي خواهد به تاسي از انديشه غزه مقاوم، با تجميع تلاش هاي خود در مسير پايان بخشيدن به اشغال سرزمين هاي فلسطين و آزادي قدس شريف زمينه ساز بازگرداندن تمامي فلسطين به مردم فلسطين فراهم شود.
نوار غزه در جنوب‌ غربي‌ سرزمين‌هاي‌ اشغالي فلسطين، با مساحتي بيش از ‌۳۶۰‌ كيلومتر مربع‌ واقع شده و يك‌ ميليون‌ و۴۰۰ هزار نفر جمعيت دارد.
اين باريكه‌ هم مرز با مصر، فلسطين و ساحل‌ مديترانه است‌. رژيم صهيونيستي با محاصره دريايي و زميني اين منطقه باعث شد كه تنها راه ارتباطي اين منطقه با دنياي خارج، تنها گذرگاه رفح، در مرز مشترك با مصر باشد.
هفتم دي ماه ۸۷ روز حمله رژيم صهيونيستي به غزه و آغاز عمليات سرب گداخته عليه مقاومت بود. اين رژيم باور داشت طي يك دوره كوتاه ۷ تا ۱۰ روزه مي‌تواند جريان مقاومت را از بين ببرد يا آنكه آن را تا حد زيادي تضعيف كند به طوري‌كه توانايي مخالفت با طرح‌هاي اسرائيلي، آمريكايي را نداشته باشد اما پس ۲۲ روز مفتضحانه از نوار غزه مجبور به عقب نشيني شد.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي 27 آبان 1388 با انتخاب روز ۲۹ دي ماه به عنوان روز غزه نماد مقاومت فلسطين موافقت كردند.
سيام*1751*1436*
تنظيم: خسرو محمدي *انتشار: داود پورصحت

سرخط اخبار سیاست