۲۷ دی ۱۳۹۶، ۱۵:۰۸
کد خبر: 82799160
T T
۰ نفر
یورونیوز: عربستان در موسسات و شركت های ترامپ پول هزینه می كند

تهران-ایرنا- شبكه خبری یورو نیوز گزارش داد: 4 كشور در راس آنها عربستان، 16 گروه لابی و 35 ستاد انتخاباتی وابسته به حزب جمهوریخواه همگی پول های كلانی در موسسات، شركت و هتل های وابسته به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا هزینه كرده اند.

بر اساس گزارش یورو نیوز، ترامپ اگرچه فرد ثروتمندی است، اما بدست آوردن پول بیشتر برای وی خوشایند است حتی اگر در مقام رئیس جمهور (آمریكا) باشد.
این شبكه خبری به نقل از یك هیات نظارتی دولتی موسوم به 'پابلیك سیتیزن' در آمریكا افشا كرد كه شركت ها و املاك دونالد ترامپ در واشنگتن و فلوریدا و شهرهای دیگر آمریكا از پیروزی او در انتخابات سود كرده اند.
رابرت وایزمن رئیس این هیات گفت: همه مراسمی كه به میزبانی شركت های ترامپ صورت می گرفت به نوعی به نفع وی بود.
طبق این گزارش، این رویدادها با آنچه یكی از وكلای ترامپ پیش از این به منظور از بین بردن تردیدها در خصوص وجود ارتباط میان شركت های دونالد ترامپ و سمت جدید (رییس جمهوری) اعلام شد، مغایر است.
طبق این گزارش، عربستان در راس كشورهایی است كه در شكوفایی شركت های ترامپ نقش داشته و مجموعه روابط بین الملل سعودی به نیابت از دولت عربستان 270 هزار دلار در هتل بین المللی ترامپ هزینه كرده است.
وایزمن گفت: دولت عربستان تلاش بسیاری برای جذب ترامپ و نزدیكان وی به سمت این كشور داشته اند.
همچنین علاوه بر عربستان نمایندگان دولت مالزی، شورای تركی - آمریكایی و سفارت كویت در آمریكا پول های زیادی را در هتل ها و املاك ترامپ صرف كرده اند كه این در تعارض با قانون اساسی آمریكا است كه رئیس جمهوری را از كسب سود و منافع شخصی از دولت ها منع می كند.
علاوه بر دولت های خارجی و نمایندگی های آنها هیات های وابسته به نمایندگان جمهوریخواه نیز 305 هزار دلار در هتل های ترامپ در سال گذشته هزینه كرده اند.
طبق گزارش ها، دونالد ترامپ پیش از انتصاب خود به ریاست جمهوری آمریكا از شركتی كه به نام او بود و 40 موسسه وابسته به آن استعفا كرده و اداره امور آنها را به پسرانش دونالد جونیور و اریك و یك مسئول مالی سوم منتقل كرد.
اما گزارش پاپلیك سیتیزن نشان می دهد كه ترامپ كاملا از اداره منافع شركت های خود كه اداره آنها را به پسرانش سپرده و نیز اداره هتل بین المللی خود كه سال گذشته افتتاح شده، دور نشده و بیانیه های كاخ سفید در خصوص این موضوع ادعا بوده است.
خاورم**9366**1275
متجم:صغری رحیمی* انتشار دهنده: مجید جعفری

سرخط اخبار جهان