۲۷ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۴۲
کد خبر: 82798688
T T
۰ نفر
رای الیوم :گینه كوناكری سفیر خود را از الجزایر فراخواند

الجزیره-ایرنا-پایگاه خبری «رای الیوم» نوشت: «آلفا كندی » رئیس جمهوری گینه كوناكری، «اوسمان دیاو بالدی » سفیر این كشور در الجزایر را فراخواند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این پایگاه خبری افزود: رسانه های محلی گینه كوناكری نیز تایید كردند سفیر این كشور در الجزایر فراخوانده شده است اما اشاره ای به دلیل این اقدام نكردند.
بالدی پیش از آنكه در ماه فوریه سال 2013 به عنوان سفیر كشورش در الجزایر منصوب شود، به عنوان مشاور حقوقی در وزارت خارجه كشورش مشغول كار بود.
از سوی دیگر پایگاه خبری «كل شی عن الجزائر»به نقل از وزارت خارجه الجزایر نوشت: فراخواندن این سفیر از سوی كشورش، یك اقدام عادی اداری بوده است.
این پایگاه خبری افزود:«مامادو توری» وزیر خارجه گینه روز سه شنبه با «عبدالقادر مساهل» وزیر خارجه الجزایر تلفنی تماس برقرار كرد و گفت، فراخواندن سفیر كشورش اقدامی عادی است و طی روزهای های آینده سفیر جدیدی برای سفارت این كشور در الجزیره تعیین می شود.
بر اساس اعلام وزارت خارجه الجزایر، رئیس دستگاه دیپلماسی گینه،روابط كشورش با الجزایر را عالی توصیف كرد.
جمهوری گینه كشوری است در شمال غربی آفریقا در سواحل اقیانوس اطلس. پایتخت آن كوناكری است. جمعیت این كشور 10 میلیون نفر و زبان رسمی آن فرانسوی است.
كشور گینه پیش از این گینه فرانسه و گاه گینه كوناكری نامیده می‌شد. امروزه نیز گاه به آن گینه كوناكری می‌گویند تا از گینه بیسائو و جمهوری گینه استوایی بازشناخته شود.
85 درصد مردم این كشور، مسلمان و باقیمانده اكثراً مسیحی هستند.
خاورم **2041**انتشار دهنده: سید شاهپور حسینی

سرخط اخبار جهان