۲۶ دی ۱۳۹۶، ۱۸:۳۵
کد خبر: 82798193
T T
۰ نفر
ديدار نماينده رهبري در سوريه با رئيس عالي كليساي مسيحي ارتدوكس

دمشق- ايرنا - نماينده رهبري در سوريه روز سه شنبه با 'پاترياك مار اغناطيوس افرام الثاني' رئيس عالي كليساي مسيحي سرياني ارتدوكس سوريه در دمشق ديدار و گفت و گو كرد.

به گزارش ايرنا، نماينده مقام معظم رهبري در سوريه در اين ديدار گفت: اينگونه نشست ها با پيروان مذاهب و اديان گوناگون براي اتحاد، همبستگي و نوعي تبادل فرهنگي است.
آيت الله سيد ابوالفضل طباطبايي اشكذري اظهار داشت: سوريه از گذشته مكاني براي حضور صاحبان اديان و مذاهب مختلف بوده كه همه آنان در كنار هم زندگي مسالمت آميزي داشتند.
وي افزود: جمهوري اسلامي، سوريه و همه مسلمانان جهان آماده هستند تا در كنار هم به عنوان صاحبان فرهنگ در مقابل تفكرهاي انحرافي ايستادگي كنند.
نماينده رهبري در سوريه ادامه داد: همه ما بايد تكفيري هايي كه در اين سرزمين به فرهنگ اسلام و مسيحيت تعرض كردند با اتحاد و همبستگي با آنان مقابله كنيم.
آيت الله طباطبايي ارتباط ميان مسيحيت و مسلمانان از گذشته را ياد آور شد و گفت كه اين ارتباط خوب از گذشته وجود داشته زيرا اشتراكات فراواني با هم دارند.
وي تصريح كرد: همانطور كه رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران بهترين شب ها و زمان را براي زيارت خانواده هاي شهداي مسيحي انتخاب مي كنند، اينجا ما وظيفه داريم كه اين ارتباط را بيشتر برقرار كنيم.
نماينده رهبري در سوريه تصريح كرد: يكي از نقاط مشترك مسلمان با مسيحيت موضوع قدس و فلسطين است كه همه ما دفاع از مسجد الاقصي را حق خود مي دانيم.
آيت الله طباطبايي ادامه داد: اميدواريم روزي برسد كه قدس به دست مسلمانان، مسيحيان و همه پيروان مكتب توحيدي آزاد شود.
نماينده سفير جمهوري اسلامي و مسئول رايزني فرهنگي ايران در سوريه در اين ديدار كه به مناسبت ميلاد حضرت مسيح(ع) برگزار شد، حضور داشتند.
خاورم**8005*شس*1613*انتشار دهنده: عبدالله غفاري

سرخط اخبار جهان