روحاني: تعبير ترامپ درباره مردم آفريقا بسيار تأسف‌آور،غلط و اقدامي محكوم بود

تهران - ايرنا - رئيس جمهور در ديدار رئيس مجلس سنگال تعبير رئيس جمهور آمريكا درباره مردم آفريقا بسيار تأسف‌آور دانست و گفت: اراده دولت هاي ايران و سنگال همواره بر گسترش مناسبات و همكاري‌هاي في‌مابين بوده است.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني روز سه‌شنبه در ديدار«مصطفي نياس»رئيس مجلس سنگال با بيان اينكه دولت و ملت ايران براي مردم آفريقا احترام ويژه‌اي قايل هستند، چرا كه آنها سال‌ها در برابر استعمار، مبارزه كرده و براي توسعه خود تلاش مي‌كنند، افزود: تعبير رئيس جمهور آمريكا درباره مردم آفريقا بسيار تأسف‌آور، غلط و اقدامي محكوم بود و نشان مي‌دهد كه دولتمردان فعلي آمريكا، هنوز جايگاه و عظمت مردم آفريقا را به خوبي درك نكرده اند.
روحاني با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد تا روابط خود با سنگال را در زمينه‌هاي مختلف، علمي، فرهنگي، تجاري، اقتصادي و سياسي توسعه دهد، خاطر نشان كرد: گسترش همكاري‌ها و مناسبات ايران و سنگال مي‌تواند موجب گسترش روابط قاره آفريقا با منطقه حساس غرب آسيا، شود.
رئيس جمهوري با اشاره به اينكه امروز كشورهاي اسلامي و منطقه با مشكلات فراواني از جمله تروريسم، مواجه هستند، افزود: جهان اسلام نياز به وحدت و برادري بيشتري دارد، تا بتوانند در برابر توطئه دشمنان، ايستادگي كنند.
روحاني با تشكر از ابراز همدردي، دولت و ملت سنگال در حادثه كشتي سانچي، گفت: اينكه در حوادث غمبار همه مسلمانان نسبت به يكديگر اظهار همدردي مي‌كنند، از آثار اخوت اسلامي است.

**بايد براي همبستگي كشورهاي اسلامي تلاش كنيم
«مصطفي نياس» رئيس مجلس سنگال نيز در اين ديدار ضمن ابراز مراتب تسليت و همدردي دولت و ملت سنگال با مردم ايران در حادثه كشتي سانچي و تقدير از سخنان مهم رئيس جمهور در سيزدهمين نشست اتحاديه مجالس كشورهاي عضو سازمان همكاري اسلامي، گفت: امروز همبستگي كشورهاي اسلامي، بسيار حائز اهميت است و بايد در راستاي توسعه و تقويت همه جانبه روابط و مناسبات تلاش كنيم.
وي همچنين با روايت خاطراتي از ديدار با حضرت امام خميني (ره) نسبت به مقام والاي بنيانگذار جمهوري اسلامي اداي احترام كرد.
سيام**3070**1449**تنظيم كننده: داود نخ كوب نياسر**انتشار دهنده: كتايون لامع زاده

سرخط اخبار سیاست خارجی