۲۶ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۲۶
کد خبر: 82797525
T T
۰ نفر
تشكیل نیروی مرزی جدید آمریكا در سوریه، دخالت آشكار در امور داخلی این كشور است

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اعلام تشكیل نیروی مرزی جدید آمریكا در سوریه، مصداق عینی دخالت آشكار در امور داخلی این كشور و موجب تشدید بحران است.

به گزارش ایرنا از مركز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی امروز - سه شنبه - اعلام مقامات آمریكایی مبنی بر تشكیل یك نیروی مرزی جدید در سوریه را مصداق عینی دخالت آشكار در امور داخلی كشورها خواند كه علاوه بر پیچیده تر كردن بحران سوریه، موجب بی ثباتی و اشتعال بیشتر زبانه های آتش در این كشور می شود.
وی افزود: آنچه كه قابل تامل می كند این است كه این رویكرد و تصمیم آمریكایی ها در زمانی آشكار می شود كه ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن، پیروزی های قابل توجه و بزرگی در مبارزه با گروه های تروریستی داعش و النصره به دست آورده اند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران همراه با فدراسیون روسیه و جمهوری تركیه تلاش می كنند از طریق گفت وگوهای روند آستانه و ایجاد مناطق كاهش تنش، شعله های این بحران را مهار كرده و تاكنون نیز دستاوردها و موفقیت های چشمگیری داشته اند.
قاسمی تاكید كرد: هر چند دیر هنگام است اما زمان آن فرا رسیده است كه ایالات متحده آمریكا با تغییر سیاست های مداخله جویانه و مخرّب خود در منطقه، در سریع ترین زمان ممكن نیروهای خود را از این كشور خارج و اجازه دهد مردم این كشور پیرامون سرنوشت وآینده خود به آن گونه كه اكثریت مردم می خواهند تصمیم گیری كنند.
به گزارش ایرنا، ائتلاف بین‌المللی موسوم به ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریكا اعلام كرده است به همراه گروه‌های كُرد سوری قصد دارد نیروی مرزی جدیدی متشكل از 30 هزار نفر در سوریه تشكیل دهد.
سیام**2021**1336
تنظیم:داود مرادپور**انتشار:مهرنوش خانزائی
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست