۱۹ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۲۸
کد خبر: 82790318
T T
۰ نفر
جسد كشف شده در دریای چین متعلق به یك ملوان ایرانی است

پكن - ایرنا - سركنسول ایران در شانگهای تایید كرد جسد كشف شده در دریای چین، متعلق به یك ملوان ایرانی است اما در عین حال گفت هنوز هویت فردی وی مشخص نشده است.

ایروش روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: علیرغم تلاش های مستمر چین و كشتی های امدادی این كشور، همچنان خبری از سرنوشت 31 خدمه دیگر این كشتی در دست نیست.
او گفت: شعله های آتش كمتر شده است و انتظار می رود از فردا چهارشنبه عملیات اطفا حریق آغاز شود.
به گفته وی تیم های متخصص ایرانی هم از روز گذشته وارد شانگهای شده اند و هر كدام بخشی از كار را به عهده گرفته اند.
ساعت 19:50 جمعه شب به وقت چین یك كشتی فله بر هنگ كنگی به نام كریستال با مالكیت یك شركت لجستیكی در استان 'جه جیانگ' چین حاوی 64 هزار تن غله كه از آمریكا بارگیری شده بود به مقصد استان 'گوانگ دونگ' در جنوب چین در حركت بود كه در بین راه به یك كشتی نفتكش با نام 'سانچی' با مالكیت شركت برایت از جمهوری اسلامی ایران برخورد كرد.
این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در كشتی نفتكش شده و از 32 سرنشین آن شامل 30 ایرانی و 2 بنگلادشی خبری نیست روز گذشته یك جسد كه لباس ضد حریق به تن داشت در سه مایلی این نفتكش كشف شد كه امروز گفته شد متعلق به خدمه ایرانی است.
مقامات چینی می گویند سه كشور آمریكا، كره جنوبی و چین در حال اجرای عملیات جستجو برای یافتن خدمه ایرانی این كشتی هستند.
چین 4 كشتی نجات و 3 قایق پاكسازی، كره جنوبی یك كشتی و یك بالگرد و آمریكا نیز یك فروند هواپیمای پی ـ 8 از پایگاه اوكیناوا در ژاپن به این منطقه اعزام كرده است و در عملیات شركت دارند.
تانكر سانچی با پرچم پاناما در حال حمل 136 هزار تن میعانات ایران به كره جنوبی بود این رقم معادل حدود یك میلیون بشكه میعانات به ارزش حدودا 60 میلیون دلار است.
كشتی باری چینی ای كه حامل غلات آمریكایی بوده، آسیب جزئی دیده و 21 خدمه آن كه همگی اتباع چین هستند، نجات یافته اند.
**آساق**1904**

سرخط اخبار جهان