بروجردي: اقدام نابخردانه ترامپ در به رسميت شناختن قدس به‌ عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي اوضاع منطقه را بحراني مي كند

تهران- ايرنا- رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: اقدام نسنجيده و نابخردانه ترامپ در به رسميت شناختن قدس به‌عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي به بحراني شدن اوضاع در منطقه خاورميانه منجر مي شود.

به گزارش ايرنا، علاءالدين بروجردي ظهرسه شنبه در ديدار «واهرام باغداساريان» رئيس گروه دوستي پارلماني جمهوري ارمنستان وجمهوري اسلامي ايران، با اشاره به تحولات منطقه، اعتراض كشورهاي اروپايي و اسلامي به اين اقدام ترامپ را نشانه اهميت فلسطين در افكار عمومي جهان دانست.
وي همچنين براهميت توسعه وگسترش ارتباطات فيمابين درعرصه ‌هاي مختلف تاكيد و اظهاركرد: ارتباطات تاريخي دوستانه دو ملت همسايه ايران و ارمنستان پشتوانه محكمي در مسير ارتقاء سطح مناسبات سياسي، اقتصادي و فرهنگي بويژه روابط پارلماني فراهم كرده است.
بروجردي افزود: گفت ‌وگو و تبادل نظر مستمر ميان كميسيون‌هاي تخصصي مجالس دو كشور مي‌تواند به توسعه همكاري‌ها در بخش‌هاي گوناگون اقتصادي و امنيتي كمك كند.
بروجردي در عين حال با قدرداني از راي منفي كشور ارمنستان به قطعنامه حقوق بشر عليه جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: اشتراك نظرات دو كشور در موضوعات منطقه‌اي و بين المللي ميتواند به برقراري ثبات و امنيت در منطقه كمك كند.
وي بر ضرورت توسعه همكاري‌ها در سرمايه‌گذاري‌هاي مشترك در بخش‌هاي صنعتي، انرژي و حمل و نقل نيز تاكيد كرد.
به نقل ازخانه ملت، درادامه اين ديدار واهرام باغداساريان رئيس گروه دوستي پارلماني جمهوري ارمنستان وجمهوري اسلامي ايران با ابراز خرسندي از روابط دوستانه دو كشور در سطوح مختلف گفت: جمهوري اسلامي ايران كشوري مهم و تاثيرگذار در منطقه است و دولت و پارلمان ارمنستان بر تحكيم و تقويت مراودات فيمابين تاكيد دارد.
وي با قدرداني از مواضع اصولي جمهوري اسلامي در مناقشات منطقه‌‎اي تصريح كرد: سياست متوازن و متعادل ايران مي‌تواند به برقراري صلح و آرامش در منطقه منجر شود.
باغداساريان همچنين بر شتاب بخشي در اجرايي شدن توافقات اقتصادي دو كشور تاكيد و نسبت به افزايش حجم سرمايه‌گذاري‌هاي مشترك فيمابين در حوزه هاي مورد علاقه طرفين ابراز اميدواري كرد.
به گزارش ايرنا، پس از سفر دي ماه سال گذشته حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني رئيس جمهوري ايران به ايروان و مذاكره با سرژ سركيسيان رئيس جمهوري ارمنستان، مذاكرات اعضاي هيات عالي همراه با همتايان و سپس رفت و آمد متقابل هيات هاي مختلف، برنامه ها و زمينه هاي فراواني براي توسعه همكاري هاي دو كشور فراهم شده است.
ارمنستان با حدود 30 هزار كيلومتر مربع مساحت و سه ميليون نفر جمعيت در منطقه قفقاز كه پس از فروپاشي شوروي در سال 1991 استقلال يافت، با تركيه، گرجستان، جمهوري آذربايجان و ايران هم مرز است.
سيام**6984*1724* **تنظيم: امير خان زاده**انتشار: حسين فتح الهي

سرخط اخبار سیاست