۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۳۷
کد خبر: 82758695
T T
۰ نفر
شاه اردن براي بررسي پيامدهاي تصميم ترامپ به رياض سفر مي كند

تهران - ايرنا - پس از تصميم 'دونالد ترامپ' مبني بر به رسميت شناختن 'قدس' به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي، شاه اردن روز سه شنبه براي بررسي پيامدهاي اين تصميم، به 'رياض' سفر مي كند.

به گزارش روز يكشنبه روزنامه اردني 'الدستور'، 'عبد الله دوم' شاه اردن در سفري چند ساعته به رياض با مقامات عربستان گفت وگو خواهد كرد. قرار است در اين سفر عبدالله دوم با 'ملك سلمان' شاه عربستان و 'محمد بن سلمان' وليعهد اين كشور نشستي داشته باشد و در خصوص پيامدهاي انتقال تصميم ترامپ درباره به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي به مذاكره بنشيند.
اين ديدار يك روز قبل از برگزاري نشست فوق العاده سران كشورهاي اسلامي در تركيه صورت مي گيرد.
دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا چهارشنبه گذشته طي سخناني در كاخ سفيد، قدس را به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي به رسميت شناخت و به وزارت امور خارجه آمريكا دستور داد كه مقدمات انتقال سفارت اين كشور از تل آويو به قدس را مهيا كند. اين اقدام رئيس جمهوري آمريكا كه برخلاف قعطنامه هاي سازمان ملل و نظر اكثر كشورهاي دنيا از جمله متحدين آمريكا در اروپا و كشورهاي عرب و اسلامي است، با واكنش منفي بسياري از دولت هاي جهان روبه رو شده و تظاهرات متعددي در بسياري از كشورهاي جهان عليه اين تصميم ترامپ برگزار شده است.
خاورم**3224**1651
مترجم: پرستو سعيدي-انتشاردهنده:مسعودجعفريان
۰ نفر

سرخط اخبار جهان