احزاب و فعالان سیاسی شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محكوم كردند

تهران - ایرنا - مسئولان، مقام های كشوری، احزاب و تشكل های سیاسی و نمایندگان ادیان توحیدی در ایران در بیانیه های جداگانه تصمیم اخیر آمریكا مبنی بر شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را مغایر با قوانین و توافقات بین المللی دانسته و این توطئه را محكوم كردند.

به گزارش روز جمعه خبرنگار سیاسی ایرنا، این واكنش و محكومیت در برابر تصمیم روز چهارشنبه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریكا است كه در كاخ سفید اعلام كرد كه بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد.
ترامپ در این سخنان از وزارت خارجه خواست كه آماده شود تا انتقال سفارت آمریكا را از تل آویو به بیت المقدس آغاز كند و سپس فرمان اجرایی شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا كرد.
اما امروز جمعه در سراسر ایران اسلامی، نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه به صورت یـكپارچـه بر ضد این تصمیم رئیس جمهوری آمریكا تظاهرات كرده و اعتراض و انزجار و خشم انقلابی خود را بر سر استكبار جهانی به ویژه آمریكا و رژیم اشغالگر قدس فریاد كشیدند.
فعالان و شخصیت های سیاسی و مقام های كشوری احزاب و تشكلهای سیاسی نیز با صدور بیانیه های جداگانه همراه با غریو آحاد ملت مسلمان ایران، این اقدام را توطئه ای آشكار و جدید در منطقه عنوان كردند و رژیم صهیونیستی و آمریكا را مسئول افزایش تنش ها در فلسطین اشغالی و كل منطقه غرب آسیا اعلام كردند.

** ترامپ مرتكب خطای بزرگ استراتژیك شده است
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر كشور به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نقض آشكار قطعنامه های بین المللی دانست و تاكید كرد: ترامپ مرتكب خطای بزرگ استراتژیك شده است و مسئولیت تنش در منطقه بر عهده رژیم صهیونیستی و آمریكاست.
وزیر كشور با ابراز همدردی با مردم مقاوم فلسطین، تصمیم اخیر ترامپ رئیس جمهوری آمریكا مبنی بر اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را به شدت محكوم كرد.

** اقدام نابخردانه امریكا حتی توسط دست نشاندگانش آنها هم قابل دفاع نیست
جامعه روحانیت مبارز نیز اقدام رئیس جمهور آمریكا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محكوم كرد.
در بیانیه این تشكل سیاسی آمده است: امروز زمان تغییر و دگرگونی در مناسبات جهانی است، بی شك اقدام نابخردانه امریكا حتی توسط هم پالكی ها و ایادی و دست نشاندگانش قابل دفاع نیست.
جامعه روحانیت مبارز تاكید كرد: امت اسلامی باید این لحظه را پاس بدارد و با تمسك به حبل الله وحدت و عروه الوثقی مقاومت و با ایمان و هوشمندی ، كاخ های پوشالی و عنكبوتی استكباری و صهیونیستی را ویران سازد.

** مسیحیان و ادیان توحیدی جهان برای بیت المقدس متحد و یكپارچه می شوند
«كارن خانلری» و«ژرژیك آبرامیان» نمایندگان مسیحیان ارمنی شمال و جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی نیز با صدور بیانیه ای مشترك ضمن محكوم كردن اقدام اخیر رئیس جمهوری آمریكا آن را مغایر با قوانین و توافقات بین المللی و واقعیت های تاریخی و سیاسی دانسته و تصریح كردند: بیت المقدس همواره مركز و نیایشگاه ادیان توحیدی ابراهیمی اعم از كلیمی، مسیحی و اسلام بوده و تصمیم ترامپ برای انتقال سفارتخانه آمریكا به «قدس شریف» تهدیدی جدی برای روند صلح در منطقه، اصل وحدت ادیان و حقوق ملل مظلوم است.
در این بیانیه تاكید شده است: برای مقابله با تصمیم نابخردانه ترامپ تمامی موحدان جهان باید با حفظ یكپارچگی، خواهان توقف این روند بحران زا شوند.

به گزارش ایرنا، شهر قدس كه مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفك فلسطین بوده و یكی از مهمترین اماكن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریكا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشكار قطعنامه های بین المللی است.
شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاكید كرد كه «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینكه طرف ها در مذاكرات بر سر آن به توافق برسند.
به گزارش ایرنا، امروز جمعه در سراسر ایران اسلامی، نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه به صورت یـكپارچـه بر ضد تصمیم رئیس جمهوری آمریكا مبنی بر اعلام «بیت المقدس» به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت این كشور از تل آویو به بیت المقدس تظاهرات كرده و اعتراض و انزجار و خشم انقلابی خود را بر سر استكباری جهانی به ویژه آمریكا و رژیم اشغالگر قدس فریاد كشیدند.

** آمریكا منتظر انفجار خشم مسلمانان جهان باشد
حزب مردم‌سالاری نیز با صدور بیانیه ای اقدام اخیر رئیس جمهوری آمریكا را نشانه حماقت ترامپ در شعله‌ور ساختن آتش خشم مسلمانان جهان علیه موجودیت رژیم جعلی اسرائیل دانست و بر ضرورت اتحاد و بیداری كشورهای عربی و اسلامی تاكید نموده و برگزاری فوری اجلاس سازمان همكاری اسلامی را خواستار شده است.
در این بیانیه آمده است: آمریكا با این اقدام حماقت‌آمیز خویش نشان داد پایبند هیچگونه ضوابط، حقوق و معیارهای بین‌المللی نیست. به همین خاطر حتما باید منتظر انفجار خشم مسلمانان جهان و شاهد ثبات‌زدایی در این منطقه باشد.
این تشكل سیاسی همچنین از مسلمانان جهان در خواست كرد تا با اتحاد و بیداری و آگاهی خویش مانع آرامش فكری میان لابی پرقدرت صهیونیسم در كاخ سفید گردند.
سیام**3070**1569
خبرنگار: داود نخ كوب نیاسر**انتشار دهنده: علی حبیبی
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست