وزارت دادگستری امریكا در صدد اعلام اسامی ایرانیانی است كه بدون پرداخت شارژ فیلم دانلود می كنند

تهران – ایرنا – روزنامه واشنگتن پست روز دوشنبه گزارش داد: وزارت دادگستری آمریكا در صدد اعلام اسامی افرادی در ایران است كه به اتهام شكستن قفل (رمز گشایی) كانال های كد دار تلویزیونی كابلی آمریكا توانسته اند بدون پرداخت شارژ ماهیانه، فیلم دانلود كنند.

دادستان های بخش امنیت ملی در وزارت دادگستری آمریكا ماه گذشته گفتند از آنها خواسته شده است تحقیقات قضایی در مورد اتهام رمز گشایی مجرمانه علیه اتباع ایرانی به عمل آورده و نام آنها را به اطلاع عموم برسانند.
آنها گفتند: صاحبان تلویزیونهای كابلی در آمریكا برای تعقیب قضایی افرادی كه این جرم را مرتكب شده اند، به دادگاههای آمریكا شكایت كرده اند. اما مقام های وزارت دادگستری آمریكا با توجه به اینكه دولت ترامپ علاقه مند به اعمال تحریم های جدید اقتصادی علیه ایران است از مطرح شدن این شكایت ها در مطبوعات خودداری می كنند تا نمایندگان كنگره آمریكا به استناد آنها برای اعمال تحریم های جدید تحت فشار قرار نگیرند.
به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه واشنگتن پست، نیروی انتظامی آمریكا نسبت به علنی شدن شكایت ها علیه ایرانیان ابراز نگرانی كرده و ترجیح می دهد آنها را به صورت مهر و موم شده نگه دارد تا اینكه بتواند اینگونه افراد را هنگامی كه از ایران خارج می شوند مورد بازجویی قرار دهد.
واشنگتن پست نوشت: سخنگوی وزارت دادگستری آمریكا از دادن توضیح در این مورد خودداری كرد.
به موجب یكی از پرونده ها، یك كانال تلویزیونی كابلی ادعا كرده است كه قفل الكترونیكی آن در ماه جولای و آگوست رمز گشایی شده و هكرها اطلاعات این كانال تلویزیونی را كه یك و نیم ترابایت بود به سرقت بردند.
اداره مبارزه با رمز گشایی قفل های الكترونیك مشغول بررسی خسارتهای وارده است.
ادعا شده است در جریان سرقت اطلاعات كدگذاری شده در تلویزیون كابلی آمریكا فیلم 'بازیهای شاهان' از طریق ایمیل كاربران به سرقت رفته است.
این روزنامه افزود: موردهایی پیش آمده است كه هكرها برای خودداری از فروش فیلم ها، درخواست پول از شبكه های تلویزیونی كرده اند.
هنوز معلوم نیست كه آیا این شبكه های تلویزیونی به هكرها پول پرداخت كرده باشند. هكرها در نوشته های اینترنتی خود گفته اند كه پیشنهاد پرداخت پول دریافت كرده اند اما هنوز پولی دریافت نكرده اند.
اروپام**1416**شبس*1613*انتشار دهنده: عبدالله غفاری
مترجم: صفر سرابی

سرخط اخبار جهان