۲۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۱۲
کد خبر: 82736241
T T
۰ نفر
حماس: سرنوشت مقاومت فلسطین و حزب الله به هم گره خورده است

تهران- ایرنا- ' موسی ابو مرزوق ' نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با تاكید به اینكه سرنوشت مقاومت فلسطین و حزب الله لبنان به هم گره خورده است، گفت كه بند نخست دستور كار گفت وگو گروه های فلسطینی مقابله با توصیف كردن حزب الله از سوی برخی طرف ها به عنوان سازمانی تروریستی است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری فلسطین الیوم، ابو مرزوق در توئیتی تاكید كرد كه مواضع سیاسی اعراب باید بر فلسطین و قدس متمركز باشد.
در سه بند بیانیه پایانی اجلاس فوق العاده وزیران خارجه عرب كه دیروز به درخواست رژیم سعودی در قاهره برگزار شد اما وزیران خارجه قطر، لبنان، سوریه، عراق ، الجزایر و عمان در آن شركت نكردند، از حزب الله كه نقشی كلیدی و اساسی در نبرد با تروریسم تكفیری و صهیونیستی دارد، به عنوان سازمانی تروریستی یادشده است.
لبنان و عراق با این سه بند مخالفت كرده و تحفظ خود را نسبت به آنها اعلام كردند.
' جبران باسیل' وزیر امور خارجه لبنان تاكید كرده است كه حزب الله و مقاومت بخشی مهم از ملت لبنان است.
در بیانیه وزیران خارجه كشورهای عضو اتحادیه عرب كه در آن علاوه بر حزب الله ادعاهایی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح شده، با استقبال دشمنان محور مقاومت ضد تروریسم صهیونیستی و تكفیری به ویژه دشمن صهیونیستی مواجه شده است.

** بیانیه اتحادیه عرب فتنه انگیز است
براساس این گزارش، جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با صدور بیانیه ای ضمن محكوم كردن بیانیه اتحادیه عرب ، تاكید شده است كه انتظار می رفت در این بیانیه جنایات رژیم اشغالگر قدس وتجاوز های پی درپی آن به فلسطین ومردم آن محكوم شود اما برعكس محور مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی محكوم شده است.
در بیانیه جنبش جهاد اسلامی آمده است: متهم كردن حزب الله لبنان به سازمان تروریستی، خدمت به دشمن صهیونیستی است و زمینه را برای تسریع در توسعه علنی روابط برخی رژیم های عربی با رژیم صهیونیستی فراهم می كند.
جنبش جهاد اسلامی تاكید كرده است كه اتحادیه عرب با اتخاذ چنین مواضعی وصدور این گونه بیانیه ها، زمینه را برای فتنه افكنی ودرگیرهای طایفه ای ودینی در منطقه مهیا می سازد كه این امر هم فقط به نفع دشمن صهیونیستی است.
خاورم** 1453** 1324
مترجم: آمنه دهقان // انتشار دهنده: فردین پازوكی
۰ نفر