۲۸ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۲۹
کد خبر: 82735670
T T
۰ نفر

تسویه حساب آمریكا با مخالفان مسلح سوریه

۲۸ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۲۹
کد خبر: 82735670
تسویه حساب آمریكا با مخالفان مسلح سوریه

تهران- ایرنا- الحدث نیوز پایگاه خبری لبنانی به نقل از منابع آگاه در میان مخالفان سوریه موسوم به ارتش آزاد خبر داد كه ائتلاف بین المللی آمریكا با حدود 200 نفر از عناصر این گروه كه در نزدیكی گذرگاه التنف مستقر بودند، تسویه حساب كرده است.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا به نقل از این پایگاه خبری، این منابع افزودند: 'ابو اثیر الخابوری' سخنگوی گروه 'المسرح' یكی از جناح های وابسته به گروه ارتش آزاد سوریه از مخالفان مسلح سوریه گزارش داد: 180 نفر از عناصر این گروه با دریافت مبلغ دوهزار دلار توسیه حساب كرده و از این گروه خارج شده اند.
در ادامه این مطلب آمده است: این پاكسازی پس از آن صورت گرفت كه واشنگتن از حمایت لجستیك و مادی این گروه دست كشید و قرار است تنها از نیروهای دمكراتیك كرد سوریه (قسد) به عنوان تنها همپیمان خود در شمال و شرق سوریه حمایت و پشتیبانی كند.
براساس این گزارش گروه المسرح با حمایت آمریكا تشكیل شد و این كشور یك پایگاه نظامی برای آموزش ویژه آنها برای مواجهه با نیروهای ارتش سوریه در منطقه البوكمال برپا كرده بود اما پیروزی ارتش سوریه در شهر البوكمال باعث شد آمریكا با این گروه تسویه حساب كند.
همچنین طبق این گزارش یك منبع نظامی آمریكا پیشتر گفته بود كه كشورش قصد دارد كه پایگاه نظامی خود در شهر التنف را تعطیل كند اما زمان آن مشخص نیست.
این منبع نظامی گفت كه آنها آماده خالی كردن این پایگاه هستند و هنوز مشخص نیست كه جایگزین این نیروها در این پایگاه چه كسانی خواهند بود.
ارتش و نیروهای هم پیمان سوریه در محور مقاومت امروز (یكشنبه) شهر البوكمال آخرین پایگاه مهم گروه تروریستی داعش در شرق سوریه را آزاد كردند.
عملیات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت برای تسلط بر شهر البوكمال در چارچوب عملیات 'والفجر3' و با هدف پاكسازی تمام مناطق شرقی سوریه از گروه تروریستی تكفیری داعش انجام شد.
مركز عملیات نیروهای همپیمان ارتش سوریه روز شنبه 25 شهریورماه از آغاز عملیات 'والفجر3' برای پاكسازی مناطق هم مرز با عراق در جنوب استان دیرالزور تا البوكمال از گروه تروریستی داعش خبر داده بود.
خاورم**9366** 1346
مترجم:صغری رحیمی/ انتشار دهنده: رحمت الله خدادادی

سرخط اخبار جهان