۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۴۹
کد خبر: 82731493
T T
۰ نفر
آمادگی بیمارستان های ایلام برای پذیرش مصدومان زلزله كرمانشاه

ایلام - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشكی ایلام با بیان اینكه پرسنل بیمارستان ها و مراكز بهداشتی درمانی این استان برای مقابله با سوانح و صدمات ناشیاز زلزله در آماده باش هستند، گفت: تمامی بیمارستان های استان آمادگی لازم برای پذیرش مصدومان زلزله كرمانشاه را دارند.

دكتر علی دل پیشه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: همچنین از طرف دانشگاه علوم پزشكی ایلام برای اعزام تیم تخصصی پزشكی به مناطق زلزله زده كرمانشاه اعلام آمادگی شده است كه در صورت نیاز به منطقه اعزام خواهد شد.
وی یادآور شد: تا كنون 24 دستگاه آمبولانس به همراه 70 نیروی فوریت های پزشكی این استان و همچنین 2 كامیون دارو، ملزومات پزشكی و شیرخشك به مناطق زلزله زده كرمانشاه اعزام شده است.

**اعزام 2 گروه 50 نفره دانشجویی به كرمانشاه
رئیس دانشگاه علوم پزشكی ایلام گفت: محموله دارویی و ملزومات مصرفی پزشكی شامل انواع سرم، آنژیوكت، گاز، باند، ول باند، نخ های بخیه، بتادین و چسب و داروهای بیمارستانی مانند آدرنالین و پتاسیم كلراید است كه به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه تحویل شده است.
دكتر دل پیشه افزود: همچنین از سوی دانشگاه علوم پزشكی ایلام سه هزار قوطی شیرخشك جهت توزیع در بین خانواده‌های زلزله‌زده به معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه تحویل شده است.
وی یادآور شد: 2 گروه 50 نفره دانشجویان پزشكی، پرستاری و پیراپزشكی دانشگاه علوم پزشكی ایلام به منظور ارائه خدمات امدادی و درمانی به زلزله زدگان كرمانشاه اعزام شده اند.

**مداوای 940 مصدوم زلرله در بیمارستان های ایلام/تخریب بیمارستان های استان در اثر زلزله صحت ندارد
رئیس دانشگاه علوم پزشكی ایلام گفت: از زمان وقوع زلزله در یكشنبه شب گذشته تا صبح امروز چهارشنبه 24 آبان، 940 مصدوم به بیمارستان ها و مراكز درمانی بهداشتی استان مراجعه كرده و مداوا شده اند.
دكتر دل پیشه اظهار كرد: بیشتر این مصدومان به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند و تنها هشت نفر بدلیل نیاز به درمان های تخصصی تر در بیمارستان ها بستری شده اند.
وی شایعات مربوط به تخریب بخش هایی از بیمارستان های این استان را تكذیب كرد و یادآور شد: اخباری كه در این خصوص در فضای مجازی منتشر شده است به هیچ وجه صحت ندارد.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یكشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 33.9 كیلومتری زمین استان های كرمانشاه، ایلام و كردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب كشور را لرزاند.
این زمین لرزه كه كانون آن جنوب حلبچه عراق نزدیك مرزهای استان كرمانشاه گزارش شده، آسیب های زیادی در استان های كرمانشاه و ایلام به بار آورده است.
خبرنگار: معصومه امیدی**انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6032/6034

سرخط اخبار استان‌ها