۳ آبان ۱۳۹۶، ۹:۳۶
کد خبر: 82707610
T T
۰ نفر
رئيس دستگاه امنيتي لبنان امروز به سوريه مي رود

بيروت-ايرنا-روزنامه الجمهوريه لبنان خبر داد كه «عباس ابراهيم» رئيس دستگاه امنيتي اين كشور امروز (چهارشنبه) براي گفت و گو با مقام هاي سوريه عازم دمشق مي شود.

به گزارش اين روزنامه، رايزني با مقام هاي سوري در خصوص وضعيت لبناني هاي بازداشت شده در سوريه از جمله ماموريت هاي مديركل امنيت عمومي لبنان در سفر به دمشق است.
عباس ابراهيم همچنين به الجمهوريه گفت كه او آماده است در صورت موافقت كابينه لبنان مسئوليت هماهنگي با دولت سوريه و گفت و گو با مقام هاي امنيتي اين كشور را در خصوص فراهم كردن شرايط براي بازگشت آوارگان سوري به كشورشان بپذيرد.
حدود يك و نيم ميليون آواره سوري در لبنان حضور دارند.
مقام ها و سياستمداران لبناني بارها خواستار بازگشت آنها به كشورشان شده اند.
رئيس دستگاه امنيتي لبنان در شرايطي به سوريه سفر مي كند كه موضوع روابط بيروت و دمشق به يكي از بحث برانگيزترين موضوعات در لبنان تبديل شده است.
در حالي كه برخي گروه هاي سياسي از جمله حزب الله، جنبش امل و حزب جريان آزاد ملي موافق احياي روابط بيروت و دمشق هستند، برخي گروه هاي ديگر از جمله جريان المستقبل و حزب نيروهاي لبناني مخالف ارتباط رسمي و نزديك با دولت سوريه هستند.
به تازگي ديدار «جبران باسيل» وزير خارجه لبنان با «وليد المعلم» همتاي سوري اش واكنش هاي مثبت و منفي بسياري را در لبنان به دنبال داشت.
عباس ابراهيم امروز در حالي به سوريه سفر مي كند كه طي دو ماه اخير سه وزير لبنان نيز به رغم مخالفت برخي در كابينه لبنان، به سوريه سفر كردند.
خاورم**2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئي

سرخط اخبار جهان