۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۰
کد خبر: 82703089
T T
۰ نفر
نماینده مقام معظم رهبری درعراق: شهادت مصطفی خمینی موتورحركت انقلاب اسلامی شد

نجف - ایرنا - آیت الله 'سید مجتبی حسینی ' نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق گفت: شهادت آقا مصطفی خمینی موتور حركت انقلاب اسلامی شد و این از الطاف خفیه الهی بود.

به گزارش ایرنا، آیت الله حسینی جمعه شب در همایش بزرگداشت شهید مصطفی خمینی در نجف اشرف افزود: شهادت آقا مصطفی تحولی عظیم در روند نهضت حضرت امام خمینی(ره) ایجاد كرد و یكسال بعد انقلاب شكوهمند اسلامی به پیروزی رسید.
وی اظهارداشت: سرعت این پیروزی و سیر تحولات به گونه ای بود كه باعث شگفتنی همه ناظران شد كه چگونه در یك سال این همه تحول و پیشرفت در نهضت بوجود آمد.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق تصریح كرد: این خون و نام شهید است كه باعث تحول می شود ما این تجربه را بعدها هم در شهدای انقلاب و دفاع مقدس و دفاع از حرم داشتیم و دیدیم كه خون شهدای عزیز چه بركات فراوانی داشته است.
آیت الله حسینی گفت: در راس همه شهدا حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) قرار دارد كه با خون خود و یارانش دركربلا، اسلام را برای همیشه بیمه كرد.
وی با تشریح ابعاد علمی و معنوی آیت الله مصطفی خمینی خاطرنشان كرد: این شخصیت بزرگوار گویی مورد عنایت خاص الهی بود، در جوار امام بود و مستقیم از خورشید وجود ایشان بهره می برد درعین حال خود از نظر علمی در سن 30 سالگی به اجتهاد رسید و هم مراتب علمی را بسرعت طی كرد و هم در درصف اول مبارزه و نهضت قرار داشت.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق اظهارداشت: خداوند با شهادت آقا مصطفی لطف بزرگی كرد و انقلاب اسلامی پس از یكسال به پیروزی رسید.
آیت الله حسینی تصریح كرد: آیت الله مصطفی خمینی درنجف در زمینه مبارزه با شاه و استكبار بسیار فعال بود، هم واسطه ارسال بسیاری از بیانیه های امام به ایران بود و هم درآن زمان روحانیون كشورهای دیگر مقیم عراق را به مبارزه با اسراییل و دفاع از فلسطین تشویق می كرد.
وی گفت: شهادت آقا مصطفی خمینی همانطور كه خود امام هم فرمودند بدرستی یك نعمت خفیه الهی برای مردم و انقلاب بود و مخالفت با شاه در مجالس ختم ایشان كم كم علنی شد و گسترش یافت تا این كه پس از یكسال انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.
آیین بزرگداشت چهلمین سالگرد آیت الله شهید سید مصطفی خمینی درقالب دو كنگره در تهران و نجف اشرف برگزار می شود و نشست تهران در روز اول آبان مصادف با روز شهادت مرحوم آیت الله سید مصطفی خمینی و در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.
خاورم**380** 1324// انتشار دهنده: فردین پازوكی

سرخط اخبار جهان