۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۹:۵۹
کد خبر: 82698752
T T
۰ نفر
عصبانيت آمريكا بيانگرموفقيت ديپلماسي ايران است

اروميه- ايرنا- رئيس دانشگاه اروميه با اشاره به سخنان اخير رئيس جمهوري آمريكا در قبال ايران، گفت: عصبانيت شيطان بزرگ از برجام، نشان دهنده موفقيت ايران در مذاكره هاي هسته اي است.

رحيم حب نقي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به تخريب هاي خارجي عليه تيم مذاكره كنندگان هسته اي، اظهار كرد: متاسفانه برخي افراد انگشت شمار داخلي، هم صدا با دشمنان خارجي كشور درصدد تخريب قهرمانان ديپلماسي كشور هستند ولي بايد اذعان كرد كه مردم خادمان واقعي خود را بهتر از گذشته شناخته اند.
وي ترامپ را عاملي براي انزواي آمريكا در عرصه بين المللي دانست و افزود: حتي عقلاي آمريكا، اظهارات رئيس جمهوري فعلي اين كشور را تاييد نكرده اند و آن را عاملي براي تفرقه در كشور خود مي دانند.
رئيس دانشگاه اروميه با بيان اينكه بدعهدي آمريكا نسبت به برجام، اعتبار اين كشور در توافق هاي بين المللي را خدشه دار مي كند، گفت: رويكرد خصمانه آمريكا نسبت به برجام، مذاكرات احتمالي اين كشور با كره شمالي را نيز تحت تاثير قرار داده و تنش ها را چندين برابر افزايش مي دهد.
وي در رابطه با اظهارات رئيس جمهوري آمريكا مبني بر لغو يك طرفه برجام، اظهار كرد: برجام يك توافق دو طرفه نيست كه با پس كشيدن يكي از طرفين منجر به لغو توافق شود؛ اظهارات آقاي ترامپ نيز در اين رابطه نشانگر بي سوادي شخص اوست.
وي ادامه داد: توانايي و اخلاص تيم مذاكره كنندگان هسته اي سبب شده است تا پس از 39 سال تلاش آمريكا براي انزواي جمهوري اسلامي ايران در عرصه بين المللي نتيجه عكس دهد و كشورهاي بزرگ و اروپايي رو در روي دولت آمريكا قرار گيرند.
حب نقي با اشاره به مانور رسانه هاي معاند نظام بر اظهارات ترامپ و تلاش براي نشان دادن اينكه دولت آمريكا در كنار مردم ايران است، گفت: افكار پليد آمريكا در قبال ملت ايران از طرح لغو ويزا و قرار دادن ايرانيان در دسته تروريست ها به صورت واضح نمايان است.
وي افزود: ايرانيان نه تنها در هيچ حادثه تروريستي در آمريكا حضور نداشتند بلكه نخبگان ايراني عاملي براي توسعه آمريكا نيز به شمار مي روند.
رئيس دانشگاه اروميه به كار بردن عنوان 'خليج عربي' به جاي 'خليج فارس' از سوي رئيس جمهوري آمريكا را دليلي بر دشمني وي با مردم ايران دانست.
به گزارش ايرنا ترامپ شامگاه جمعه در يك سخنراني مملو از تنفر و خشونت، سياست جديد خود را در برابر ايران اعلام كرد و وجود مردم سالاري را در ايران زير سوال برد.
عجيب آنكه او بطوري بي‌سابقه‌ 'ملت ايران' را تروريست خواند و با تحريف نام 'خليج‌فارس'، كه حتي با مواضع رسمي پيوسته‌ي دولت و ارتش آمريكا در تضاد است، خصومت خود را با ايران و تاريخ باشكوه آن نشان داد.
ترامپ در شرايطي چنين اظهارات تنفرآميزي به زبان آورد كه محبوبيت او فقط پس از ٩ ماه به كمترين درصد رسيده و در واقع او ضعيف‌ترين رئيس‌جمهوري تاريخ آمريكاست.
به گزارش ايرنا، هم اكنون 15 هزار و 196 دانشجو در مقاطع كارداني، كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري در دانشگاه اروميه مشغول به تحصيل هستند.
3214/ 3072
**خبرنگار: شاهين سپهراد ** انتشار: عليرضا فولادي

سرخط اخبار استان‌ها