گلايه ايران از مشكل صدور رواديد براي حضور در نشست هاي بانك توسعه اسلامي

تهران- ايرنا- وزير امور اقتصادي و دارايي جمهوري اسلامي ايران در ديدار با رييس گروه بانك توسعه اسلامي رفع مشكل صدور رواديد براي حضور مرتب نماينده كشور ما در نشست هاي هيات مديره آن بانك را خواستار شد.

به گزارش يكشنبه تارنماي وزارت اموراقتصادي و دارايي، مسعود كرباسيان در ادامه ديدار با مقام هاي اقتصادي در حاشيه نشست ساليانه بانك جهاني با رييس گروه بانك توسعه اسلامي ديدار و گفت و گو كرد.
كرباسيان با اشاره به نقش و جايگاه ويژه بانك توسعه اسلامي، تلاش مضاعف مديريت آن بانك براي توجه به حقوق همه كشور هاي عضو را خواستار شد.
رييس گروه بانك توسعه اسلامي نيز همكاري هاي ايران با آن بانك را «خوب و داراي حجم بالا» خواند و تاكيد كرد اين بانك تلاش مي كند خارج از همه ملاحظات سياسي و غير آن به همكاري با كشورهاي عضو ادامه دهد.
«بندر الحجار» با تاكيد بر روابط خوب بانك توسعه اسلامي با سازمان حج و زيارت براي تسهيل و ارائه برخي خدمات مورد نظر براي برگزاري مراسم حج، بر تعهد اين بانك به ادامه همكاري و تامين منابع مورد نياز پروژه هاي در دست بررسي تاكيد كرد.
در اين جلسه زمينه هاي همكاري بانك و دستگاه هاي اجرايي ايران بررسي و درباره راهكارهاي موثر ادامه اين همكاري ها مذاكره شد.
در اين ديدار همچنين درباره راهكارهاي استفاده بخش خصوصي از امكانات بانك توسعه اسلامي گفت و گو و قرار شد در آينده نزديك همزمان با سفر هيات اعزامي از سوي اين بانك به ايران، رايزني هاي بيشتر در اين زمينه صورت گيرد.
كرباسيان براي شركت در نشست پاييزه صندوق بين المللي پول به واشنگتن سفر كرده است.

براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با كانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
@IRNAeco
اقتصام*9186*1961*خبرنگار:هما همت خواه*انتشار: مريم مسعود
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد