۲۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۶
کد خبر: 82696405
T T
۰ نفر

وزیر دارایی فرانسه: پاریس از برجام حمایت می كند

۲۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۶
کد خبر: 82696405
وزیر دارایی فرانسه: پاریس از برجام حمایت می كند

تهران - ایرنا - وزیر دارایی فرانسه با تاكید بر لزوم و حمایت دولت این كشور از پابرجا ماندن توافق برجام، از عزم جدی دولت متبوع خود برای توسعه روابط اقتصادی با ایران خبر داد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، برونو لومیر كه در حاشیه اجلاس پاییزه صندوق بین المللی پول و بانك جهانی در واشنگتن با مسعود كرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران گفت و گو كرد، با پر اهمیت داشتن توافق هسته ای برجام، پایبندی به آن را مهم خواند.
وزیر دارایی فرانسه با ذكر این نكته كه بخوبی با ایران آشناست و سفر های متعددی در گذشته به كشورمان داشته، بر عزم جدی دولت فرانسه برای تحكیم و توسعه روابط با ایران بویژه گسترش روابط اقتصادی تاكید كرد.
وی ضمن با اهمیت خواندن اقدامات خوب ایران در حوزه شفافیت مالی و نظارت های انجام شده توسط سیستم بانكی، دستیابی به سطحی از استانداردهای بین المللی در این راستا را خواستار شد و آن را در تحقق اهداف رو به گسترش تعاملات مالی بین المللی ایران بسیار موثر دانست و آمادگی كشورش برای همكاری در این زمینه را اعلام كرد.
بنا بر اعلام روز یكشنبه وزارت امور اقتصادی و دارایی، مسعود كرباسیان وزیر اقتصاد ایران نیز در این ملاقات با اشاره به سطح رو به افزایش حجم روابط بین دو كشور، آمادگی جمهوری اسلامی برای همكاری در حوزه های مختلف را اعلام كرد.
وی با اشاره به اهمیت روابط بانكی با فرانسه، ضمن استقبال از برقراری روابط كارگزاری بوجود آمده با سیستم بانكی ایران، استفاده از منابع بانكی برای اجرای پروژه ای مورد نظر مشترك را راهی برای ایجاد فرصت های بیشتر در مسیر همكاریه ای مشترك دانست.
كرباسیان در ادامه، پیشرفت های اقتصادی كشورمان رادر حوزه های مختلف اقتصادی تشریح كرد.
اجلاس پاییزه صندوق بین المللی پول و بانك جهانی امروز (23 مهر) در واشنگتن پایان می یابد، كرباسیان سرپرستی هیات اعزامی ایران متشكل از معاون وزارت اقتصاد و بانك مركزی را بر عهده دارد.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام**2025* 6075*تنظیم: لیلا جودی** انتشار: زهرا هجینی نژاد
۰ نفر