۱۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۲۵
کد خبر: 82690310
T T
۰ نفر
خبرگزاري فرانسه: از دست دادن الرقه، شكستي سخت براي داعش خواهد بود

تهران - ايرنا - خبرگزاري فرانسه امروز (دوشنبه) در گزارشي با اشاره به تحولات ميداني در شهر الرقه سوريه (در شمال شرقي اين كشور- در ساحل فرات) نوشت: از دست دادن الرقه، شكستي سخت براي داعش خواهد بود.

به گزارش ايرنا، خبرگزاري فرانسه در گزارش ميداني خود از شهر كوباني (عين‌العرب) واقع در شمال استان حلب، از دست دادن الرقه را شكستي سخت براي داعش دانست و نوشت: داعش در زماني نه چندان دور، مناطق وسيعي از اين استان را كه در مسير مرزي ميان سوريه و عراق قرار دارد، در اختيار داشت و اين در حالي است كه نيروهاي دموكراتيك كرد از زمان ورود به شهر الرقه (مركز استان الرقه) در ماه ژوئيه سال جاري و پس از ماه ها مبارزه با داعش و محاصره اين گروه، حدود 90 درصد از شهر رقه را به تصرف خود درآورند.
خبرگزاري فرانسه تصريح مي كند، در حال حاضر داعش هنوز بيمارستان ملي الرقه، يك استاديوم ورزشي در اين شهر و مناطق شهري مسكوني در حومه الرقه از جمله محدوده شرم آور 'النعيم' كه داعش در آن سرها مي بريد و افراد را به صليب مي كشيد، را در اشغال خود دارد.
بر اساس اين گزارش، 'روجا فلات' ( Rojda Felat) فرمانده ارشد نيروهاي دموكراتيك سوريه تحت حمايت آمريكا نيز امروز (دوشنبه) در گفت وگوي اختصاصي با خبرگزاري فرانسه اظهار داشت: در دو جبهه شرق و شمال الرقه -در شمال شرقي سوريه و در ساحل فرات- به نبرد با داعش ادامه مي دهيم.
فلات كه فرماندهي عمليات نظامي 'خشم فرات' را بر عهده دارد، در حاشيه غربي شهر الرقه افزود: در صورت مواجهه نيروهاي دموكراتيك كرد با داعش، مي توانم بگويم كه وارد هفته پاياني عمليات خود براي آزادسازي الرقه شده ايم.
اين فرمانده ارشد كرد با اشاره به تحولات جاري ميداني در شهر الرقه و نيز آرايش نظامي تروريست هاي داعش، ادامه داد: ظرف مدت سه تا چهار روز، ما قادر خواهيم بود كه براي آغاز عمليات پاياني آزادسازي الرقه، تصميم لازم را اتخاذ كنيم.
فلات با اشاره به چالش هاي پيش روي آزادسازي شهر الرقه، نبرد با داعش در خطوط مقدم جبهه را سخت و طاقت فرسا توصيف كرد و افزود: تك تيرانداز هاي داعش، حملات انتحاري از سوي تروريست هاي داعش و نيز وجود استحكامات قوي در تونل هاي متعلق به اين گروه ، از جمله عواملي است كه مانع از پيشروي نيروهاي دموكراتيك كرد در شهر رقه شده است.
بر اساس اين گزارش، علي شر، يكي از فرماندهان يگان‌هاي مدافع كرد نيز در گفت وگو با اين خبرگزاري گفت: نيروهاي دموكراتيك كرد بيمارستان شهر رقه را محاصره كرده اند و در حال آماده كردن خود براي محاصره استاديوم اين شهر قبل از حركت به سوي محدوده النعيم هستند.
اين فرمانده نظامي كرد افزود: بنابراين، فقط بيمارستان الرقه است كه اكنون در تصرف داعش باقي مانده است. در اين مقطع زماني، از افراد داعشي خواسته ايم كه خود را تسليم نيروهاي ما كنند و اگر از دستورات ما پيروي نكنند، ما مجبور خواهيم بود تا با شكستن موانع ورودي بيمارستان، وارد آن شويم.
خاورم**9377** 1275
مترجم: حميد اوضح* انتشار دهنده: مجيد جعفري
۰ نفر

سرخط اخبار جهان