۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۷:۱۰
کد خبر: 82674658
T T
۰ نفر
دولت آمریكا هك شدن سامانه های رای گیری 21 ایالت را در انتخابات اخیر ریاست جمهوری تایید كرد

تهران – ایرنا – دولت فدرال آمریكا به طور رسمی مسئولان انتخاباتی 21 ایالت آمریكا را در جریان حمله سایبری سال گذشته به سامانه های انتخاباتی این ایالت ها، قرار داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، مقام های دولتی آمریكا سال گذشته (2016) در گفت وگو با این خبرگزاری از حمله هكرهایی كه احتمال می رود ماموران دولت روسیه باشند، به سامانه انتخاباتی بیش از 20 ایالت آمریكا خبر داده بود، اما برای برخی از این ایالت ها، تماس روز جمعه وزارت امنیت داخلی آمریكا، نخستین و تنها تایید رسمی بر این واقعه بود.
مقام های ایالت های آلاباما، آریزونا، كلروادو، كانكتیكت، ایلینویز، آیوا، مریلند، مینه سوتا، اوهایو، اوكلاهما، پنسیلوانیا، ویرجینیا، واشنگتن و ویسكانسین در پاسخ به تماس های این خبرگزاری، حمله هكرها را به سامانه انتخاباتی این ایالت ها تایید كرده اند.
اگرچه دولت آمریكا اعلام نكرد كه چه كسی پشت این حملات سایبری بوده و جزئیاتی در مورد هدف این حملات منتشر نكرده است، اما مقامات انتخاباتی آمریكا روز جمعه این حملات را به روسیه نسبت دادند.
این خبرگزاری ادامه داد: مقامات فدرال آمریكا اظهار داشتند كه در بیشتر موارد، هدف این حملات دسته ای از فعالیت های مقدماتی از جمله اسكن سامانه های رایانه ای بوده است. این حملات متوجه سامانه های رای گیری بوده و نرم افزارهای شمارش آرا محفوظ مانده اند.
بنا به گفته مقامات آمریكایی، اكثر تلاش ها برای نفوذ به شبكه انتخاباتی ایالت های آمریكا، نافرجام بوده اند و بنا بر گزارش ها، تنها ایالت ایلینویز از توانایی هكرها در نفوذ به سامانه های رای گیری این ایالت خبر داده است.
آسوشیتدپرس افزود: خبر این حملات سایبری در حالی در اختیار ایالت ها قرار گرفته است كه شورایی ویژه در مورد هرگونه تبانی میان نزدیكان ترامپ و روسیه در جریان مبارزات انتخاباتی سال 2016 آمریكا، تحقیق می كند.
ترامپ نامزد جمهوریخواهی كه با شكست هیلاری كلینتون دمكرات در انتخابات ریاست جمهوری (2016) آمریكا پیروز شد، اتهام مداخله روسیه در انتخابات را ساختگی دانسته و گفته است كه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه «قویا» نتایج به دست آمده از تحقیقات سازمان های اطلاعاتی آمریكا را رد كرده است.
**اروپام**9418**1486**مترجم: آیدا شجاع**ناشر: محسن شریفی**

سرخط اخبار جهان