۳۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۵۹
کد خبر: 82673494
T T
۰ نفر
سخنراني رئيس جمهوري ايران در سازمان ملل منطقي و مستدل بود

نهاوند – ايرنا – امام جمعه نهاوند گفت: سخنراني اخير رئيس جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل منطقي ، مستدل ، دنيا پسند و عاقلانه بود كه توانست در برابر ياوه گويي هاي ترامپ مساله را براي همه روشن كند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام عباسعلي مغيثي نيا با بيان اين مطلب در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهرستان نهاوند افزود: اگر چه رئيس جمهوري ، وزيرامور خارجه و ديگر مسئولان جواب ياوه گويي هاي آمريكا را دادند اما وظيفه همه مردم است كه در برابر تهمت هاي رئيس جمهوري آمريكا از خود واكنش نشان دهند و نگذارند كه حرمت انقلاب شكسته شود .
امام جمعه نهاوند گفت: علت ناراحتي و عصبانيت رئيس جمهوري آمريكا از ايران اين است كه آنها مي خواستند خاورميانه بزرگ درست كنند و رژيم صهيونيستي را به عنوان مركز آن قرار دهند اما چون ايران ورود پيدا كرد نگذاشت آنها به هدفشان برسند لذا طبيعي است كه از دست ما عصباني باشند.
وي افزود: امروز حزب الله لبنان ، دولت عراق و سوريه و مردم يمن از ايران تشكر مي كنند چون مي دانند با ورود ايران به مسائل جهان اسلام آمريكا از رسيدن به اهدافش ناكام مانده است .
وي به فرا رسيدن هفته دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: دفاع مقدس يك گنجينه عظيمي بود كه ابعادش براي نسل جوان ناشناخته مانده است لذا بايد توسط كساني كه در جنگ بودند رشادتهاي رزمندگان اسلام در اين دوران تبيين شود.
خطيب جمعه نهاوند افزود: ايران اسلامي هشت سال به تنهايي از خودش دفاع كرد و در برابرآمريكا و اروپا و شوروي ايستادگي كرد كه سرانجام آن پيروزي براي ما و از بين رفتن دشمنانمان شد.
وي تهاجم فرهنگي را ترفند مهم دشمن براي نابودي نسل جوان عنوان كرد و افزود: دشمن در هشت سال نتوانست ما را از دينمان جدا كند و امروز قصد دارد با تهاجم فرهنگي مردم و به ويژه جوانان را از دين جدا كند لذا بايد مواظب ترفندهاي دشمن باشيم .
حجت الاسلام مغيثي نيا در بخش ديگري خطبه هاي خود با اشاره به فرا رسيدن ماه محرم و آغاز عزاداريهاي دهه اول اين ماه گفت: هياتهاي عزاداري بايد به اين مساله توجه داشته باشند كه فقط سينه زني و عزاداري نمي تواند ما را به هدف برساند بلكه لازم است دقايقي از وقت خود را به سخنراني در باب قيام عاشورا كه توسط روحانيلن صورت مي گيرند اختصاص دهند.
وي در رابطه با طرح همه پرسي در كردستان عراق گفت: طرح همه پرسي عراق يك طرح آمريكايي و اسرائيلي است كه اگر انجام شود شمال عراق به يك كانون بحران تبديل مي شود لذا مسئولان كردستان عراق نبايد با اجراي اين طرح خود را به آمريكا بفروشند.
2087/7525 خبرنگار : وحيد سيفي** انتشاردهنده: زهرا پيرنيا

سرخط اخبار استان‌ها