۳۱ شهریور ۱۳۹۶، ۲:۱۳
کد خبر: 82672868
T T
۰ نفر

ايران در نمايشگاه عكس بصره

۳۱ شهریور ۱۳۹۶، ۲:۱۳
کد خبر: 82672868
ايران در نمايشگاه عكس بصره

بصره- ايرنا- نمايشگاه عكس از مناظر طبيعي و تاريخي و پيشرفت هاي ايران عصر پنجشنبه به همت رايزني فرهنگي ج.ا.ايران در عراق و همكاري خانه فرهنگ استان بصره ، در حدود 450 كيلومتري جنوب بغداد افتتاح شد.

به گزارش ايرنا، در افتتاح اين نمايشگاه سه روزه كه توسط سركنسول ج.اايران در بصره صورت گرفت، معاون استاندار و جمعي از مقامات محلي و سياسي ، شيوخ عشاير و حتي برخي از مسوولان نظامي و امنيتي بصره در كنار هنرمندان و مردم علاقمند در مراسم افتتاحيه حضور داشتند.
اين نمايشگاه در سالن مركز بزرگ خريد تايم سيكوير در حالي افتتاح شد كه تا قبل از حضور سركنسول كشورمان مردم بي صبرانه منتظر افتتاح اين نمايشگاه بودند تا از نزديك شاهد تصاوير زيباي اماكن استان هاي مختلف ايران باشند.
حسين سياهپوش سركنسول ايران در بصره ، در حاشيه افتتاح نمايشگاه ، در مصاحبه با شبكه هاي رسانه اي عراق گفت اين نمايشگاه به منظور توسعه روابط فرهنگي و هنري در بصره دائر شده است و هدف آن افزايش روابط مردم و مسوولان دو كشور دوست و همسايه ج.ا. ايران و جمهوري عراق است.
معاون استاندار بصره نيز كه به نمايندگي از استاندار بصره در اين مراسم حضور داشت، از برپايي اين نمايشگاه و تداوم روابط فرهنگي و هنري بين دو كشور ابراز خرسندي كرد و گفت اميدواريم اينگونه همكاري ها در موضوعات ديگر نيز شكل گيرد .
در ادامه اين مراسم آقاي عبدالحق مدير بيت الثقافي استان بصره در مصاحبه با رسانه هاي عراقي گفت، باعث خرسندي است كه مسوولان ايراني با صداقت و علاقمندي بدنبال همكاري با ما هستند و ما درخواست داريم اين برنامه ها در موضوعات مختلف فرهنگي و هنري تداوم يابد.
علاوه بر تصاوير مربوط به مناظر مختلف ايران به مناسبت ايام‌ ماه محرم نيز تعدادي از تابلو سوگواره هاي عاشورايي در كنار ديگر تصاوير به نمايش گذاشته شد كه به فضاي معنوي اين نمايشگاه افزود.
شبكه هاي الاباء،العراقيه،الاتجاه،العالم و خبرگزاري هاي مصور نيوز،هياء،ايران اليوم و آنو اين مراسم را تحت پوشش خبري خود قرار دادند.
خاورم*4*1770*

سرخط اخبار جهان