۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۲۱:۳۹
کد خبر: 82671822
T T
۰ نفر

مذاكرات وحدت فلسطینی در مسكو و نیویورك برگزار شد

۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۲۱:۳۹
کد خبر: 82671822
مذاكرات وحدت فلسطینی در مسكو و نیویورك برگزار شد

مسكو - ایرنا - روسیه در چارچوب كمك به حل مشكلات فلسطینیان و ایجاد وحدت بین گروههای فلسطینی به ویژه فتح و حماس مذاكراتی را با هر دو گروه در مسكو و نیویورك انجام داد.

به گزارش ایرنا، پس از مذاكرات سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با محمود عباس رییس تشكیلات خودگردان فلسطین در نیویورك، امروز (چهارشنبه) نیز هیاتی از جنبش حماس با میخاییل بوگدانف نماینده ویژه رئیس جمهوری این كشور در امور خاورمیانه دیدار و در باره پیشبرد دستور كار وحدت گروههای فلسطینی گفت وگو كرد.
بوگدانف در دیدار با هیات فلسطینی به سرپرستی موسی محمد ابو مرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام كرد كه مسكو از ابتكار این گروه برای كنار گذاشتن اختلاف های دوجانبه با فتح خرسند است.
دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای نوشت: در روند این گفت وگو طرفین در زمینه مسائل خاورمیانه با محوریت اوضاع پیرامون فلسطین از جمله شرایط نوار غزه تبادل نظر كردند.
هیات حماس در این مذاكرات رویكرد اصولی خود را در راستای پایان هرچه زودتر اختلافات سیاسی با جنبش فتح شرح داد.
موسی محمد ابو مرزوق پس از دیدار با بوگدانف در كنفرانس خبری نیز گفت: آمریكا و اسراییل برای اتحاد فتح و حماس مانع تراشی می كنند.
روسیه با حماس روابط خوبی دارد و مقام های این كشور بر خلاف آمریكا و رژیم صهیونیستی این جنبش را تروریستی نمی شناسند.
روسیه برای میانجیگری میان حماس و فتح تلاش می كند و روز گذشته نیز سرگئی لاوروف وزیر خارجه این كشور با محمود عباس رییس تشكیلات خودگردان فلسطین در نیویورك دیدار كرد.
مقام های روسی اتحاد جنبش های حماس و فتح را لازمه و شرط تاسیس حكومت مستقل فلسطینی عنوان می كنند.
اروپام* 391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

سرخط اخبار جهان