۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۰۵
کد خبر: 82671670
T T
۰ نفر
السيسي، فلسطيني ها را به همزيستي با رژيم صهيونيستي ترغيب كرد

تهران-ايرنا- عبدالفتاح السيسي رئيس جمهوري مصر روز چهارشنبه طي سخنراني در اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل، فلسطيني ها را به اتحاد و همزيستي با رژيم صهيونيستي ترغيب كرد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، السيسي در سخنراني خود در اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد، گفت: حصول توافق صلح اسرائيلي- فلسطيني شرط لازم براي انتقال سراسر منطقه به مرحله امنيت و ثبات است.
رئيس جمهوري مصر روز گذشته (سه شنبه) با بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي در حاشيه اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل گفت و گو كرده بود.
مصر در راستاي حل اختلافات ميان فلسطيني ها، به عنوان ميانجي ميان دو جنبش رقيب حماس و فتح براي از سرگيري گفت و گو دو طرف، تلاش هايي انجام داده است.
السيسي در ادامه اظهاراتش، فلسطيني ها را به يكپارچه شدن، كنار گذاشتن اختلافات، از دست ندادن فرصت و آمادگي براي پذيرش همزيسيتي با رژيم صهيونيستي در امنيت و صلح فراخواند.
رئيس جمهوري مصر همچنين خطاب به رژيم صهيونيستي مدعي شد: ما در مصر بيش از 40 سال است كه در كنار شما تجربه صلح را داشته ايم و مي توان اين تجربه را بار ديگر تكرار كرد. مي خواهم بگويم امنيت و سلامت شهروند اسرائيلي در كنار امنيت و سلامت شهروند فلسطيني محقق مي شود!
نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي در سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل گفته بود كه ما به تحقق صلح با همه كشورهاي عربي و فلسطيني ها متعهد هستيم. البته وي هيچ اشاره اي به كيفيت تحقق اين صلح نكرد.
السيسي گفت: بستن اين پرونده با اتخاذ راه حل عادلانه مبتني بر اصول و توافقات حاصله بين المللي و تشكيل دولت مستقل فلسطيني در مرزهاي 1967 به پايتختي قدس شرقي امكان پذير است. تحقق اين امر شرط لازم و ضروري براي انتقال سراسر منطقه به مرحله امنيت و توسعه است.
وي خطاب به دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا نيز گفت: ما فرصت داريم تا برگ جديدي در تاريخ انسانيت جهت تحقق صلح در اين منطقه بنويسم.
طبق اين گزارش، در پي گفت و گوي تلفني كم سابقه روز دوشنبه محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين با اسماعيل هنيه رئيس دفتر سياسي حماس، نتانياهو و السيسي در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل متحد با هم گفت و گو كردند.
اين در حالي كه است كه جنبش حماس در راستاي كنار گذاشتن اختلافاتش با جنبش فتح، روز يكشنبه گذشته كميته اداري خود را در نوار غزه منحل كرد و خواستار حضور دولت وفاق ملي در اين منطقه براي به عهده گرفتن مسئوليت هايش شد.
خاورم**9329**1144 مترجم: ندا بهبودي** انتشار دهنده: عليرضا جباري
۰ نفر

سرخط اخبار جهان