۲۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۴۳
کد خبر: 82669841
T T
۰ نفر
تركیه بر حفظ تمامیت ارضی عراق و مخالفت با همه پرسی تاكید كرد

بغداد-ایرنا- رییس جمهور تركیه در تماس تلفنی با نخست وزیر عراق، بار دیگر بر موضع آنكارا در حفظ تمامیت ارضی عراق و مخالفت با همه پرسی درباره اقلیم كردستان عراق تاكید كرد.

به گزارش ایرنا، دفتر نخست وزیری عراق روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای افزود كه 'رجب طیب اردوغان' در این تماس تلفنی با حیدر العبادی، با همه پرسی مخالفت و بر حفظ تمامیت ارضی عراق تاكید كرد.
این بیانیه افزوده است كه رجب طیب اردوغان در این تماس تلفنی خاطر نشان كرد كه تركیه پشتیبان كامل خود را از دولت عراق و تمامی اقدامات اش برای حفظ وحدت اراضی عراق اعلام می كند.
رجب طیب اردوغان همچنین از آمادگی تركیه برای هماهنگی با عراق به منظور حفظ آرامش و ثبات در منطقه تاكید كرد.
رییس جمهور تركیه به ملت عراق به مناسبت پیروزی های چشمگیر بر گروه تروریستی داعش به خصوص آزادی موصل و دیگر شهرهای عراق تبریك گفت و از نقش برجسته نخست وزیر عراق و اهمیت نقش او در حفظ وحدت بین همه مردم عراق تقدیر كرد.
به نوشته بیانیه ، حیدر العبادی در این تماس تلفنی تلاش مشترك همه طیف های ملت عراق را از علل اصلی پیروزی های عراق بر تروریسم دانست و بر ضرورت آزادی تمامی اراضی عراق از لوث تروریسم تاكید كرد.
وی همچنین بر ضرورت هماهنگی بین همه كشورهای منطقه برای نابودی همه گونه های تروریسم صحه گذاشت و گفت كه دولت عراق تمامی تدابیر لازم برای حفظ تمامیت كشور و ممانعت از عواملی كه منجر به تهدید صلح ملی می شوند، اتخاذ می كند.
به نوشته بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، رییس جمهور تركیه همچنین در این تماس تلفنی حمله تروریستی اخیر در ذیقار و دیگر شهرهای عراق كه منجر به كشته و زخمی شدن ده ها نفر شد را محكوم كرد.
قرار است در سفر نخست وزیر عراق به نیویورك برای شركت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، حیدر العبادی و رجب طیب اردغان در حاشیه این اجلاس دیدار و گفت وگو كنند.
خاورم *4*353*1770*380

سرخط اخبار جهان