۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۲۷
کد خبر: 82644211
T T
۰ نفر
عرضه بلوك 16.75 درصدي سهام شركت ذوب آهن اصفهان در 13 شهريور

تهران- ايرنا- سازمان خصوصي سازي اعلام كرد: بلوك پنج ميليارد و 556 ميليون سهمي شركت ذوب‌آهن اصفهان سيزدهم شهريورماه در فرابورس عرضه مي‌شود.

به گزارش شنبه سازمان خصوصي سازي، قرار است عمده سهام مديريتي غيركنترلي شركت ذوب‌آهن اصفهان شامل پنج ميليارد و 556 ميليون و 361 هزار و 4 سهم، معادل 16.75 درصد از سهام اين شركت به قيمت پايه هر سهم 810 ريال به‌صورت يكجا و نقد يا 15 درصد نقد و بقيه در اقساط 6 ‌ماهه عرضه شود.
سازمان خصوصي‌سازي به وكالت از صندوق بازنشستگي فولاد اين ميزان سهام را با نرخ سود 13 درصد در بازار دوم فرابورس ايران عرضه مي كند.
به گزارش ايرنا، سهام صندوق بازنشستگي فولاد در ذوب آهن اصفهان نخستين بار تيرماه امسال در فرابورس عرضه شد اما خريداري نداشت و از اين رو يكبار ديگر در يازدهم مرداد عرضه شد.
اكنون سومين بار است كه سهام اين صندوق در بازار سرمايه عرضه مي شود.
نماد معاملاتي ذوب آهن اصفهان در مهر سال 1390 در بازار دوم فرابورس درج شد و معاملات آن از بهمن ماه همان سال كليد خورد.
در سال هاي گذشته تاكنون در چند نوبت بخشي از سهم دولت در شركت ذوب آهن در فرابورس عرضه شده و به فروش رفته است.
اين شركت كه نخستين و بزرگ ترين كارخانه توليدكننده فولاد ساختماني و ريل در ايران به شمار مي رود، در سال 1344 پايه گذاري شد.
اكنون 56 درصد سهام اين شركت در اختيار تامين اجتماعي است و موسسه ‌صندوق ‌حمايت ‌و بازنشستگي‌ كاركنان فولاد 16.74 درصد سهام آن را در اختيار دارد و بقيه سهام آن در اختيار شركت سرمايه گذاري فرهنگيان، سازمان خصوصي سازي و ساير سهامداران است.

براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با كانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
IRNAeco@
اقتصام ** 2025 *1961* تنظيم: ليلا جودي *انتشار: مريم مسعود
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد