۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۶:۲۴
کد خبر: 82637983
T T
۰ نفر

دولت ترامپ هیات مشورتی آب و هوایی را منحل می كند

۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۶:۲۴
کد خبر: 82637983
دولت ترامپ هیات مشورتی آب و هوایی را منحل می كند

تهران – ایرنا – دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا تصمیم گرفته است یك كمیته مشورتی در موضوع تغییرات آب و هوایی را منحل كند.

به گزارش ایرنا به نقل از واشنگتن پست، مدت ماموریت هیات پانزده نفره «كمیته مشورتی برای ارزیابی ملی پایداری آب و هوایی» روز یكشنبه به پایان رسید. «بن فریدمن» سرپرست ریاست «اداره ملی اقیانوسی و جوی» روز جمعه به این كمیته گفته بود كه ماموریت آن تمدید نخواهد شد.
اعضای این كمیته متشكل از دانشگاهیان، مقامات محلی و نمایندگان شركت های بزرگ است. گزارش ارزیابی تغییرات آب و هوایی باید هر چهار سال یكبار منتشر شود، اما از سال 1990 كه قانونی در این باره تصویب شد، تنها سه بار منتشر شده است.
به گزارش ایرنا، ترامپ چندی پیش با اعلام اینكه آمریكا ملزم به اجرای اهداف توافق آب و هوایی پاریس در زمینه كاهش انتشار گازهای گلخانه ای نیست، رسما خروج كشورش از این توافق را اعلام كرد.
توافق بین المللی آب و هوایی پاریس در سال 2015 میلادی با هدف جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای منعقد شد.
اعلام خروج دولت آمریكا از توافق پاریس با مخالفت برخی رهبران ایالتی در آمریكا در سطح ملی برای حفظ تلاش ها در زمینه مبارزه با تغییرات آب و هوایی روبه رو شد.
«جری براون» فرماندار كالیفرنیا كه از برجسته ترین هواداران برنامه محیط زیستی در آمریكا است ، گفت: آمریكا با اعلام خروج از توافق پاریس خود را به حاشیه برد اما این موقتی است؛ این موضع آمریكا دوام نخواهد داشت.
شبك**9423**1392**انتشار : ابوالفضل بابایی

سرخط اخبار جهان