۲۷ مرداد ۱۳۹۶، ۳:۱۵
کد خبر: 82635102
T T
۰ نفر

مراسم بزرگداشت شهيد محسن حججي در وين برگزار شد

۲۷ مرداد ۱۳۹۶، ۳:۱۵
کد خبر: 82635102
مراسم بزرگداشت شهيد محسن حججي در وين برگزار شد

وين - ايرنا - مراسم بزرگداشت 'محسن حججي' شهيد مدافع حرم روز پنجشنبه در مركز امام علي (ع) شهر وين برگزار شد.

به گزارش ايرنا ، در ابتداي اين مراسم پس از قرائت آياتي از قرآن مجيد ، دكتر امينيان نماينده كانون جوانان مركز امام علي با ذكر سابقه اي از زندگي شهيد حججي و فرازهايي از وصيت نامه آن شهيد گفت: گويا محسن در 16 مرداد 96 ماموريت دارد تا از آنچه بر اولياي الهي در صدر اسلام رفت و از مظلوميت آنان غبارزدايي كند و به ياد همه آورد كه حكايت كربلا به پايان نرسيده و در سينه زمين و زمان جاري است.
در ادامه، اطلاعيه اي از طرف حجت الاسلام صفري نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزدان شهر اصفهان زادگاه شهيد حججي قرائت شد. امام جمعه يزدان شهر در اين پيام خاطرنشان كرد: شهيد محسن حججي توانست با صلابتش در برابر كفر كافران و ظلم ظالمان ، پوشالي بودن آنها را نشان دهد و با اخلاص بي حدش بابي جديد از ابواب شهادت را بگشايد و صداي اسلام حقيقي و ناب محمد را به شرق و غرب عالم برساند.
نماينده ولي فقيه در يزدان شهر اصفهان در اين پيام همچنين همگان را به تتبع در زندگي اين شهيد براي جستجوي صراط مستقيم فرا خواند.
در ادامه اين مراسم دكتر شجاعي از رزمندگان دفاع مقدس با ايراد سخناني درباره مفهوم و اهميت شهادت در فرهنگ اسلامي گفت: اگر مي خواهيم به مقام امام حسين (ع) برسيم راهش اين است كه 'الله ، اهل بيت و جهاد' در راس معشوق هاي ما در زندگي باشد.
وي خاطرنشان كرد: فرق افرادي مانند شهيد حججي با ديگران در اين است كه اين شهدا در عين اينكه بالاترين عاطفه و عشق را به خانواده و عزيزان خود دارند اما هيچوقت آنها را به خدا ، اهل بيت و جهاد ترجيح نمي دهند.
شجاعي در بخش ديگري از سخنانش بر اهميت الگوهاي عملي شامل انبيا ، صديقين ، شهدا و صالحين در زندگي و همچنين اهميت سبك زندگي تاكيد كرد و گفت: بايد به شكلي زندگي كنيم كه در لحظه شهيد باشيم.
در اين مراسم كه به ابتكار كانون جوانان مركز امام علي برگزار شد ، شماري از ايرانيان ساكن اتريش و همچنين مسلمانان از مليت هاي ديگر و برخي از مقامات و ديپلماتهاي ارشد جمهوري اسلامي ايران نيز حضور داشتند.
شهيد محسن حججي 25 ساله از افراد خير نجف آباد و مدافع حرم بود كه مرداد امسال در نبرد با تكفيري هاي داعش در منطقه مرزي بين عراق و سوريه به اسارت نيروهاي داعش درآمد و پس از دو روز اسارت ، تكفيري هاي داعش با جداكردن سر از بدن او را به شهادت رساندند.
شهيد حججي از اعضاي مؤسسه شهيد احمد كاظمي بود كه به محروميت زدايي در مناطق فقير كشور مي پردازد. از اين شهيد فرزندي دو ساله به يادگار مانده است.
اروپام**1078**3404** بابك جعفري**انتشار: محسن اسماعيلي
۰ نفر