افزايش 2 برابري سازمان هاي مردم نهاد خراسان شمالي در دولت تدبير و اميد

بجنورد- ايرنا- مقام عالي دولت تدبير و اميد در خراسان شمالي افزايش 2 برابري شمار سمن ها و تشكل هاي مردمي در استان طي 4 سال اخير را حاكي از باور عميق و رويكرد حمايتي دولت به اين تشكل ها و سپردن امور به بخش غيردولتي دانست.

به گزارش ايرنا و به نقل از اداره كل روابط عمومي استانداري خراسان شمالي، «محمدرضا صالحي» كه يكشنبه در گردهمايي سازمان هاي مردم نهاد استان به مناسبت روز ملي تشكل ها و مشاركت هاي اجتماعي سخن مي گفت، با اشاره به فعاليت 144 سازمان مردم نهاد و تشكل غيردولتي در استان تصريح كرد: اگرچه تقويت كمّي و كيفي اين تشكل ها مورد تأكيد است، اما در عين حال، حمايت دولت از اين سازمان ها و تشكل ها بايد به طور تدريجي كاسته شود و آن ها بتوانند برنامه هاي خود را مستقل پيش ببرند.
وي ساخت مركز درمان تخصصي بيماران خاص در مركز استان و برخي ديگر از دستاوردهاي تشكل هاي غيردولتي خراسان شمالي را يادآور شد و آن را نمونه اي از توانمندي بخش غيردولتي برشمرد و گفت: سمن ها و تشكل هاي استان در كنار همه برنامه هاي خود بايد با آموزش، الگوسازي و فرهنگ سازي در حوزه هاي مختلف به ياري بخش دولتي بيايند و در حل مشكلات جامعه كمك كنند.
وي موفقيت سمن ها و تشكل هاي مردمي استان در بخش هايي نظير بهبود محيط زيست، گردشگري، كمك به بيماران خاص، خيريه ها، تأمين مسكن اقشار آسيب پذير، حقوق بشر و كرامت انساني، تحكيم خانواده، تحقيق و پژوهش و آسيب هاي اجتماعي را ستودني خواند.
استاندار هم چنين با اشاره به نزديك شدن به شهريورماه و آغاز هفته دولت، يكي از ويژگي هاي هفته دولت امسال را مقارن شدن آن با آغاز به كار دولت دوزادهم دانست كه با استمرار برنامه هاي دولت يازدهم در حوزه اشتغال، فقرزدايي و توسعه پايدار و با شعار «آزادي، امنيت، آرامش و پيشرفت» گام بر خواهد داشت.
مهندس صالحي، سفر قريب الوقوع پروفسور سميعي به خراسان شمالي را نيز فرصتي مغتنم براي تقويت بخش غيردولتي استان دانست و از اعضاي سمن هاي حاضر در نشست خواست، با پيوستن به پويش ملي حمايت از خريد كالاي استاندارد ايراني و كمك به تقويت توليد و اشتغال و تقويت بخش تعاون، در اين عرصه نيز ياريگر دولت و جامعه باشند.
وي خاطرنشان كرد: دستگاه هاي دولتي نيز با واگذاري بخشي از امور پژوهشي و اجرايي به تشكل هاي مردمي مي توانند به آن ها كمك كنند؛ كما اين كه استانداري خراسان شمالي در يك سال گذشته با انعقاد قراردادهاي گوناگون با اين تشكل ها، حدود 155 ميليون تومان به آن ها كمك كرده است.
«محمدتقي ايراني» معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار نيز با اشاره به رويكرد حمايتي دولت تدبير و اميد به سمن ها و تشكل هاي مردمي و واگذاري امور به مردم، ابراز اميدواري كرد كه با مشاركت گسترده تر مردم استان در اين تشكل ها و تداوم گفتمان منسجم كنوني، اهداف پيش بيني شده در اين بخش محقق شود.
«فريبا باقري» مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري هم گزارشي از وضعيت جاري تشكل ها و سمن هاي استان ارائه كرد و با اشاره به افزايش دو برابري شمار تشكل هاي استان در 4 سال اخير، گشايش خانه تشكل هاي غيردولتي استان با حضور استاندار را نمادي از اهميت و جايگاه اين تشكل ها توصيف كرد.
«مليحه يغمايي» مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري نيز به برنامه هاي مهم حمايت از سمن ها و بهره گيري از ظرفيت آنان در حوزه آموزش و فرهنگ سازي اشاره كرد و حضور آنان در كارگروه امور بانوان و خانواده را نيز زمينه ساز ارتقاي برنامه هاي اجرايي اين بخش ناميد.
در اين همايش نمايندگان 15 سازمان مردم نهاد و تشكل غيردولتي خراسان شمالي به بيان دغدغه هاي خود پرداختند. اين همايش با تجليل از برترين ها به كار خود پايان داد.
6042/ انتشاردهنده: سيدحسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها