۲۰ مرداد ۱۳۹۶، ۴:۱۳
کد خبر: 82627554
T T
۰ نفر
گردان حزب الله عراق: آمریكا درصدد  مصادره پیروزی عراقی هادرجنگ با داعش است

تهران – ایرنا - «محمد محیی» سخنگوی گردان حزب الله عراق پنجشنبه شب در خصوص آخرین تحولات این كشور و آزادسازی شهر تلعفر در غرب موصل گفت: آمریكا درصدد است، پیروزی عراقی ها در جنگ علیه داعش را به سود خود مصادره كند.

به گزارش شبكه خبری المیادین، محیی در ادامه با بیان این كه گردان حزب الله عراق بیش از 9 ماه از حضورش در منطقه تلعفر می گذرد، یادآور شد: اصول و قوانین ما آن است كه در نبردی با آمریكایی ها مشاركت نكنیم.
سخنگوی گردان حزب الله عراق با اشاره به این كه دولت مركزی عراق با آمریكایی ها در خصوص تلعفر هماهنگ هستند، افزود: دونالد ترامپ به دنبال آن است كه نیروهای آمریكایی همچنان در عراق بمانند.
وی ادامه داد این گروه در موضوع مشاركت گروه ها در عملیات آزادسازی تلعفر دخالت نخواهند كرد و تصمیم در این مهم با فرمانده كل نیروهای عراقی است.
محیی البته گفت كه استقرار نیروهای آمریكایی در محورهای تلعفر با هدف آن صورت می گیرد كه نیروهای مقاومت در این نبرد شركتی نداشته باشند.
«یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترك نیروهای عراقی نیز روز پنجشنبه گفت: محاصره تلعفر با قطع راه های كمك رسانی به داعش از طریق خاك سوریه در حال حاضر كامل شده است.
وی خاطرنشان شد: با توجه به گستردگی منطقه عملیاتی به طول 60 و عرض 40 كیلومتر نبرد چند هفته ای ادامه خواهد یافت.
بنا به اعلام گزارش ها در حال حاضر سه شهر مهم تلعفر در 55 كیلومتری غرب موصل، الحویجه در جنوب غرب كركوك و القائم در غرب استان الانبار و در نزدیكی مرزهای سوریه در اشغال داعش تروریستی است.
داعش با شكست سنگین در موصل، عملا از هم پاشید و نخست وزیر عراق ماه گذشته میلادی، در بیانیه ویژه آزادی این شهر، آن را به عنوان 'مرگ خرافه' تعبیر كرد.
شبس**9363*1488*مترجم: محمد تدو*انتشاردهندهك بهمن بامداد**
۰ نفر

سرخط اخبار جهان