۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۲
کد خبر: 82625923
T T
۰ نفر
مقام مسئول:پیام رسان «بله» می تواند جایگزین تلگرام شود

تهران- ایرنا- مدیرعامل شركت داده ورزی سداد گفت: «بله» نخستین پیام رسان ایرانی با امكان پرداخت است كه می تواند جایگزین مناسبی برای نرم افزار تلگرام باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «فرامرز خالقی» روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران با بیان اینكه این پیام رسان در نمایشگاه الكامپ امسال رونمایی شد، اظهار داشت: در مدت یك هفته از رونمایی آن این نرم افزار 230 هزار بار نصب شده و تاكنون 11 هزار و 500 كانال و 11 هزار و 50 گروه در آن شكل گرفته است.
وی از شركت سداد به عنوان بزرگترین هلدینگ فناوری های اطلاعات نظام بانكی یاد كرد و گفت: سداد كه بانك مركزی و بانك ملی ایران سهامداران عمده آن هستند، قصد دارد تا با تلفیق فناوری اطلاعات و نظام بانكی، به تسهیل امور مالی مردم كمك كند.
خالقی در ادامه میزان استقبال هموطنان از این پیام رسان را مطلوب ارزیابی كرد و گفت: برنامه سداد رساندن تعداد كاربران این پیام رسان به 10، 15 و 30 میلیون نفر در سه مرحله است.
وی با بیان اینكه این نرم افزار مورد استقبال مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز قرار گرفته و محمود واعظی و محمدجواد آذری جهرمی معاون وی كمك شایانی برای رفع محدودیت های قانونی برای بسترسازی ارائه خدمات مالی به كاربران آن كردند، گفت: برای ایجاد امكان پرداخت در پیام رسان بله نیازمند مصوبه شورای عالی فضای مجازی بودیم كه با همكاری وزیر ارتباطات، این مشكل رفع شد.
وی پیام رسان بله را نرم افزاری ایمن توصیف كرد و گفت: به عقیده مسئولانی كه با آن آشنا شده اند، «بله» این امكان را دارد كه از نظر مسایل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دغدغه مسئولان را در استفاده كاربران ایرانی از نرم افزارهای مشابه خارجی نظیر تلگرام رفع كند.
مدیرعامل شركت داده ورزی سداد گفت: پیام رسان بله روی بستر مخابرات ایران تعریف شده است و از این بابت هیچگاه قطعی نخواهد داشت مگر اینكه كل اینترنت كشور قطع شود.
خالقی از پیام رسان «بله» به عنوان مكمل سامانه «بام» بانك ملی ایران یاد كرد و گفت: هر دو این نرم افزارها در سامانه هایی طراحی شده اند كه امكان هك كردن آن در حداقل ممكن است و تاكنون نیز چنین اتفاقی نیفتاده است.
وی افزود: البته در دنیای فناوری اطلاعات همواره نگرانی برای مقابله با هكرها وجود دارد اما می توان از آن پیشگیری كرد و فضای تبادل اطلاعات را امن نگه داشت.
وی با بیان اینكه هنوز سامانه «بام»(بانك اول من) با وجود قابلیت های فراوان بین مشتریان بانك ملی ایران رواج نیافته است، گفت: بام اكنون یك میلیون و 200 هزار كاربر دارد در حالی كه بانك ملی ایران به تنهایی 30 میلیون مشتری و 62 میلیون حساب بانكی دارد و هنوز نتوانسته با گذشت یك سال از رونمایی بام، 10 درصد مشتریان خود را جذب آن كند.
خالقی بخشی از مشكل را در معرفی نكردن درست این سامانه های جدید به مشتریان دانست و از رسانه ها خواست در معرفی این نرم افزارها برای رونق بانكداری الكترونیك و استقرار دولت الكترونیك یاری كنند.
مدیرعامل شركت داده ورزی سداد، این شركت را یاریگر نظام بانكی كشور در امور فناوری اطلاعات دانست و گفت: هرچند رقابت در عرصه فناوری های نوین بانكی وجود دارد، اما برای پیروزی در این میدان قصد تخریب رقبا را نداریم بلكه اگر رقبا قوی تر كار كنند، ما نیز باید كیفیت كار خود را بیش از پیش ارتقا بخشیم.
وی یادآور شد: پیش از این، از آنجا كه پیامك سامانه بام به سیمكارت كاربران ارسال می شد، امكان استفاده در خارج از كشور را نداشت كه اكنون با استقرار پیام رسان بله، این محدودیت رفع شده است و كاربران می توانند در سفرهای خارجی خود نیز مدیریت مالی حساب های خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.
خالقی در ادامه با گرامیداشت 17 مرداد، فرارسیدن روز خبرنگار را به فعالان عرصه خبر و رسانه تبریك گفت.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام**2025**1561**خبرنگار: لیلا جودی** انتشار:مژگان توانا

سرخط اخبار اقتصاد