۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۱۸
کد خبر: 82619223
T T
۰ نفر
حملات گسترده ارتش سوريه به مواضع داعش در رقه و دير الزور

تهران-ايرنا- جنگنده هاي ارتش سوريه روز چهارشنبه طي حملات گسترده به مواضع گروه تروريستي داعش در استان هاي رقه و دير الزور واقع در شمال و شرق سوريه،‌ تعداد زيادي از عناصر اين گروه تروريستي را كشتند.

به گزارش خبرگزاري رسمي سوريه (سانا)؛ يك منبع نظامي سوري گفت: جنگنده هاي ارتش سوريه مواضع و پايگاه هاي عناصر داعش را در شهر معدان واقع در 40 كيلومتري جنوب شرقي رقه و روستاهاي الخميسيه،‌ الجبار،‌ مقله كبير و مقله صغير هدف قرار داد.
وي كه اشاره اي به نامش نشده است،‌ افزود: در جريان اين حملات،‌ انبار سلاح و تجهيزات نظامي داعشي ها منهدم شد و بسياري از عناصر تروريستي كشته يا زخمي شدند.
منطقه پانورما و مقابر جنوب شهر دير الزور نيز هدف حملات جنگنده هاي ارتش سوريه قرار گرفت.
پيشروي ارتش سوريه در محورهاي مختلف در منطقه دير الزور در هفته هاي اخير سبب شده كه بسياري از سركرده هاي داعش از اين منطقه متواري شوند.
طبق اين گزارش،‌ يگان هايي از ارتش سوريه با پشتيباني نيروي هوايي طي هفته هاي اخير توانستند چند ميدان نفتي و گازي را در حومه جنوبي استان رقه از دست داعش آزاد كنند.
نيروهاي ارتش سوريه همچنين توانستند با پيروزي بر عناصر داعش در حومه رقه و دير الزور، امنيت و ثبات را در بسياري از روستاها و مزارع اين مناطق حكمفرما كنند.
سانا گزارش داد كه شماري از يگان هاي ارتش سوريه روز دوشنبه گذشته نيز پس از پاكسازي عناصر داعش از بسياري از روستاها و شهرهاي جنوب شرق رقه و كشيدن حصار اطراف برخي از تپه ها و مزارعي كه باقي مانده هاي داعش در آن حضور دارند،‌ خود را به نهر فرات در جنوب شرق رقه رساندند.
به گزارش ايرنا، پيشروي هاي تازه ارتش سوريه در عمليات آزادسازي الرقه و ديرالزور و شكست و عقب نشيني تروريست ها از اين شهرها، از ديد برخي رسانه هاي عربي نقطه اوج فرايند سقوط و نابودي داعش در اين كشور است و برگ هاي برنده نظام سوريه را جهت هرگونه مذاكره براي آينده افزايش خواهد داد.
سوريه از مارس ( اسفند) 2011 تاكنون با بحران ورود تروريست هاي خارجي به اين كشور مواجه است.
خاورم**9329**3404**مترجم: ندا بهبودي**انتشار: محسن اسماعيلي
۰ نفر

سرخط اخبار جهان