۴ مرداد ۱۳۹۶، ۸:۰۴
کد خبر: 82610240
T T
۰ نفر
هشدار رئیس كمیته عالی انقلاب یمن به كاركنان مراكز نفتی عربستان

تهران - ایرنا - رئیس كمیته عالی انقلاب یمن به كاركنان شركت های نفتی در عربستان سعودی نسبت به هدف قراردادن تاسیسات نفتی هشدار داد و از آنان خواست از این مراكز فاصله بگیرند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبكه خبری المسیره، «محمد علی الحوثی» به كاركنان شركت های نفتی عربستان نسبت به اقدامات قریب الوقوع و غیر منتظره نظامی هشدار داد.
وی در صفحه فیس بوك خود با تاكید بر این كه ملت یمن تمامی گزینه های ممكن را مد نظر دارد، گفت: از عربستان و متحدانش می خواهیم به محاصره یمن پایان داده و تجاوز علیه یمن را متوقف كنند زیرا ملت یمن به مجاهدت های خود همچنان ادامه داده و استوار خواهد ماند و برهم زدن امنیت و ثبات خود را هرگز نخواهد پذیرفت.
یگان موشكی یمن شنبه شب یك فروند موشك دوربرد بالستیك (از نوع بركان 2) به پالایشگاه های نفتی در استان «ینبع» عربستان (سواحل دریای سرخ) شلیك و اعلام كرد كه موشك به هدف اصابت كرده است.
یگان موشكی یمن همچنین در بیانیه ای افزود كه عملیات موشكی در پاسخ به ادامه تجاوز و محاصره یمن ادامه خواهد یافت و پالایشگاه های نفتی هدف نظامی به شمار می رند.
عربستان همراه با چند كشور دیگر از ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی ،دریایی و هوایی این كشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت كرد. این تجاوز نظامی تاكنون نتیجه ای جز كشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این كشور نداشته است.
شبد**1480**1379
مترجم: غلامرضا رفیع** انتشار دهنده: هادی افتخاری
۰ نفر