۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۲۰
کد خبر: 82608398
T T
۰ نفر
ده ها كشته و زخمی درحمله ائتلاف آمریكایی به شرق سوریه

دمشق - ایرنا - جنگنده های ائتلاف آمریكایی ده ها غیرنظامی را در شهر المیادین استان دیرالزور به خاك و خون كشیدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) منابع محلی روز دوشنبه اعلام كردند كه جنگنده های ائتلاف آمریكایی صبح امروز، منطقه تقاطع الفنش در شهر المیادین را بمباران كردند.
این بمباران كه در زمان اوج خروج شهروندان از منازل انجام شد ده ها غیرنظامی كشته و زخمی شدند و خسارت های سنگینی به زیرساخت های عمومی و خصوصی وارد شد.
جنگنده های ائتلاف روز25 تیرماه نیز شهرك الكشكیه در ساحل رود فرات را بمباران كردند كه شماری از شهروندان كشته و زخمی شدند.
این ائتلاف پیش از آن نیز درجنایتی روزهای 27، 28 و 29 ژوئن در بمباران شهرك الصور، روستای الدبلان و شهر المیادین بیش از 90 شهروند بیگناه سوری را كشتند.
آمریكا وچند كشور محدود هم پیمان آن، از ماه اوت 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل و بدون هماهنگی با دولت سوریه ائتلافی موسوم به بین المللی تشكیل داده است.
این ائتلاف تاكنون بسیاری از شهروندان بیگناه سوری را در استان های الرقه، دیرالزور و حلب به خاك و خون كشیده و بسیاری از زیربناهای این كشور را تخریب كرده است.
وزارت خارجه سوریه 14 خرداد در نامه ای به دبیركل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل اعلام كرد كه خسارت های انسانی و مادی ائتلاف آمریكایی به سوریه كمتر از جنایت های داعش نیست.
وزارت خارجه سوریه اضافه كرد: تخریب زیرساخت های سوریه نشان دهنده اهداف واقعی این ائتلاف است كه با ادعاها ی مبارزه با داعش و دیگر گروه های تروریستی هیچ تناسبی ندارد.
سوریه بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تجاوزها و اقدامات ائتلاف غیرقانونی به سركردگی آمریكا و هدف قراردادن جان شهروندان بیگناه، زنان و كودكان سوری كه با ادعاهای این ائتلاف درباره رعایت قوانین بین المللی، حقوق بشر و منشور سازمان ملل در تناقض است، محكوم كند.
خاورم**6116 ** 1064 انتشار دهنده : فرشاد محسن زاده

سرخط اخبار جهان