۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۰۱
کد خبر: 82605919
T T
۰ نفر
میدل ایست مانیتور: امارات مانع فعالیت تجار قطری در این كشور می شود

تهران – ایرنا – پایگاه اینترنتی آمریكائی ' میدل ایست مانیتور' با اشاره به افزایش تنش ها میان كشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، نوشت: امارات متحده عربی در راستای منافع كشورهای تحریم كننده قطر،مانع از فعالیت تجار قطری در این كشور می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا، گزارش پایگاه اینترنتی میدل ایست مانیتور با استناد به بیانیه كمیته ملی حقوق بشر قطر مستقر در دوحه افزود: در زمان حاضر آن دسته از تجار قطری كه دارای شركت های خصوصی در داخل خاك امارات هستند، با موانع بسیاری مواجه و تداوم فعالیت آنها با مشكلات زیادی همراه شده است.
در بیانیه این اقدامات امارات ' مغایر با مفاد قوانین و موازین حقوق بشر بین الملل' نامیده و تاكید شده است: امارات بهتر است تا فعالیت تجاری در این كشور را تحت شعاع منافع سیاسی خود قرار ندهد و اجازه ندهد تنش های سیاسی و دیپلماتیك بر فعالیت اقتصادی و تجاری اتباع قطری؛ اثر بگذارد.
بر اساس این گزارش، كمیته ملی حقوق بشر قطر مستقر در دوحه این اقدام امارات را غیرقانونی و قابل پیگرد در مجامع حقوقی و بین المللی دانست و بر ضرورت احترام به حقوق مصرح تجار قطری در امارات تاكید كرد.
عربستان 15 خرداد به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو و عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر كشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیك خود را با دوحه قطع كردند.
در پی این اقدام، قطر با ابراز تاسف از تصمیم این كشورها، آن را غیرقابل توجیه دانست و تاكید كرد: ادعاهایی كه موجب اتخاذ این تصمیم شده، نادرست است.
خاورم**9377** 1324
مترجم: حمید اوضح // انتشار دهنده: فردین پازوكی


https://www.middleeastmonitor.com/20170721-rights-group-uae-violating-rights-of-qatari-investors/

سرخط اخبار جهان