۲۸ تیر ۱۳۹۶، ۲۲:۴۰
کد خبر: 82604249
T T
۰ نفر
رویترز:شاه عربستان در آینده نزدیك به نفع پسرش كناره گیری می كند

تهران – ایرنا - رویترز به نقل از یك منبع نزدیك به آل سعود اعلام كرد كه پادشاه عربستان بیانیه انتقال قدرت به پسرش را به صورت ضبط شده آماده كرده و احتمالا اواخر شهریور یا اوایل مهرماه كناره گیری خود را اعلام خواهد كرد.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا،خبرگزاری رویترز در گزارشی از احتمال انتقال قدرت از ملك سلمان پادشاه عربستان سعودی به پسرش در آینده نزدیك خبرداد.
براساس این گزارش، ملك سلمان كه 31 خردادماه سال جاری محمد بن نایف را از ولیعهدی عزل و پسرش محمد بن سلمان را به این مقام نصب كرده بود، علت عزل بن نایف را اعتیاد به داروهای مسكن عنوان كرده است.
یك منبع نزدیك به محمد بن نایف گفت كه به رغم خواست وی برای انتقال خود و خانواده اش به سوئیس یا لندن، پادشاه عربستان و پسرش با این درخواست مخالفت كرده و از آن زمان وی را در حبس خانگی تحت نظر محافظان جدید قرار داده اند.
به گزارش رویترز، اعلام ولیعهدی محمد بن سلمان از سوی برخی مقام های عربستانی و غربی پیش بینی شده بود، اما بسیار زودتر از پیش بینی آنان اتفاق افتاد.
بر اساس این گزارش؛محمد بن سلمان از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا برای خنثی سازی حمایتی كه ولیعهد پیشین در میان نهادهای اطلاعاتی و امنیتی واشنگتن بدلیل توفیق در مبارزه علیه القاعده داشت، تماس هایی با واشنگتن برقرار كرد.
ارتباط محكمی كه میان بن سلمان با داماد و مشاور ترامپ «جرد كوشنر» ایجاد شد باعث پیشرفت وی در نقشه اش برای خارج كردن بن نایف از قدرت شد.
به گزارش رویترز، با صعود ناگهانی محمد بن سلمان صحبت هایی مبنی بر تصمیم ملك سلمان برای كناره گیری از قدرت به نفع پسرش در میان دیپلمات ها و مقام های سعودی و عرب رد و بدل می شود.
یك منبع سعودی به نقل از یك شاهد در كاخ آل سعود گفت: ملك سلمان در ماه جاری بیانیه ای را كه در آن انتقال قدرت به پسرش را اعلام می كند ضبط و آماده كرده و این بیانیه ممكن است هر زمانی، احتمالا ماه سپتامبر سال جاری میلادی (اواخر شهریور تا اوایل مهر)، به صورت عمومی منتشر شود.
شبد**9416**1010
مترجم:علیرضا آقازاده**انتشار:حسن معظمی
۰ نفر