۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۸:۱۶
کد خبر: 82601561
T T
۰ نفر
نيروهاي مسلح الجزاير سه تروريست را در مرزهاي تونس از پاي در آوردند

الجزيره –ايرنا- نيروهاي مسلح الجزاير در پي دريافت گزارش هايي مبني بر تحرك مشكوك تروريست ها در مناطق مرزي تونس با الجزاير، محافظت از مرزها را افزايش داده و سه تروريست را در مناطق مرزي اين كشور با تونس پس از درگيري مسلحانه با آن ها از پاي در آوردند.

به گزارش روز دوشنبه روزنامه «الخبر»الجزاير، اين تروريست ها از طريق مناطق مرزي تونس وارد مرزهاي شرقي الجزاير شده بودند.
پس از اين حادثه، فرمانده ارتش ملي الجزاير براي جلوگيري از نفوذ عناصر تروريستي از تونس به داخل خاك اين كشور ،حالت فوق العاده اعلام كرد .
ارتش تونس در حال درگيري با تروريست ها در دو استان مرزي «القصرين» و «الكاف» است.
از سوي ديگر سرتيپ «خليفه الشيباني » سخنگوي رسمي گارد ملي تونس نيز گفت: نيروهاي ژاندارمري الجزاير موفق شدند سه تروريست را كه از تونس به الجزاير فرار كرده بودند، پس از تبادل آتش از پاي درآورند.
خبرگزاري رسمي تونس نيز به نقل از الشيباني اعلام كرد، مقام هاي الجزايري به اطلاع تونس رساندند كه سه تروريست را از پاي در آورده اند و آزمايشات لازم براي مشخص كردن هويت اين تروريست انجام شده است.
وزارت كشور تونس نيز اعلام كرد، نيروهاي مسلح اين كشور پس از دريافت گزارش هايي مبني بر حضور سه فرد مشكوك به مناطق مرزي اعزام شدند . اين سه نفر به محض ديدن نيروهاي تونسي از فاصله دور اقدام به تيراندازي كردند و پس از آن نيروهاي تونسي اقدام به تعقيب آن ها كردند اما آن ها از مناطق مرزي عبور كرده و وارد الجزاير شدند.
روزنامه «البلاد» الجزاير نيز در اين خصوص نوشت: يك منبع آگاه امنيتي گفت كه از چند وقت پيش نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي متوجه تحركات گروه هاي تروريستي وابسته به سازمان القاعده در سه استان «باتنه»،«خنشله» و «تبسه» الجزاير شده بودند. اين تروريست ها در حال حركت به سمت كوه هاي «بودخان» و «الماء الابيض» بودند.
بر اساس اطلاعات موجود قرار بود سران تروريست ها با هم جمع شوند و در سطح فرماندهان و سركردگان خود در مورد آخرين تحولات در منطقه تصميم گيري كنند.
بر اساس اعلام اين منبع امنيتي الجزايري كه البلاد نامش را فاش نكرد، تروريست هايي كه از ليبي وارد تونس شده بودند، از سران گروه هاي تروريستي در الجزاير خواسته بودند كه حلقه محاصره آن ها را در دو ايالت «القصرين» و «الكاف» تونس بشكنند .
اين منبع خاطر نشان كرد: به همين دليل و جهت جلوگيري از ورود اين تروريست ها به الجزاير يا تونس، محافظت از مرزها افزايش يافت و از هواپيما براي كنترل مرزها استفاده شد و همچنين نيروهاي ارتش و ژاندارمري نيز در مناطقي كه گمان مي رفت تروريست ها از آنجا عبور مي كنند، مستقر شدند.
البلاد در ادامه نوشت: بر اساس اعلام يك منبع آگاه امنيتي ديگر، هدف تروريست ها از حضور و تمركز در غرب تونس اين است كه نيروهاي نظامي را متوجه خود كنند و در نتيجه فشار بر گروه هاي تروريستي كه از سال ها پيش در جنوب استان «خنشله» و شمال غربي استان «تبسه »
متمركز بودند را كم كنند.
خاورم **2041**1144
* انتشار دهنده: عليرضا جباري

سرخط اخبار جهان