۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۸:۱۲
کد خبر: 82601556
T T
۰ نفر
عربستان مواضع خود را علیه قطر تكرار كرد / به تحریم ها ادامه می دهیم

تهران - ایرنا - در حالی كه دوحه همچنان بر دفاع از حاكمیت سرزمینی خود علیه كشورهای تحریم كننده ادامه می دهد،شبكه خبری العربیه امروز (دوشنبه) در تارنمای خود نوشت: وزرای سعودی در نشست امروز خود تصمیم گرفتند تا تحقق كامل همه خواسته های خود از قطر، دست از تحریم این كشور برندارند.

به گزارش ایرنا، شبكه خبری العربیه وابسته به آل سعود با اعلام این خبر، افزود: وزرای كابینه عربستان در نشست امروز خود كه به ریاست ملك سلمان پادشاه عربستان در شهر جده برگزار شد، تاكید كردند، تا زمانی كه تمامی خواسته های مطرح شده علیه قطر تحقق پیدا نكند، به تحریم های خود ادامه داده و به هیچ عنوان كوتاه نخواهند آمد.
در ابتدای این نشست، پادشاه عربستان تصریح كرد: قطر باید با دست كشیدن از حمایت های خود از تروریسم، ثبات و امنیت را در منطقه تضمین كند.
ملك سلمان در ادامه حمایت آمریكا از ریاض در مسیر مبارزه با تروریسم را مهم دانست و مدعی شد كه عربستان در جهت مبارزه با تروریسم و ریشه كنی آن، آماده همكاری با همه كشورها است.
در راستای تلاش های دیپلماتیك بین المللی برای حل بحران میان كشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، وزرای خارجه آلمان، انگلیس، آمریكا و فرانسه به این كشورها سفر كردند و انتظار می رود در روزهای آینده مقامات بین المللی بیشتری به این كشورها سفر كنند.
این تلاش های دیپلماتیك تاكنون هیچ نتیجه ای در بر نداشته و نتوانسته است تنش بین این كشورها را كاهش دهد.
ماه گذشته عربستان، امارات، بحرین و مصر در پی انتشار مطالبی منتسب به امیر قطر در رسانه های این كشور، با متهم كردن دولت دوحه به «حمایت از تروریسم» روابط سیاسی خود را با آن كشور ‏قطع كردند و این كشور را مورد تحریم اقتصادی قرار دادند.‏
قطر این خواسته ها را بر خلاف حق حاكمیت ملی خود دانسته و رد كرده است.‏
خاورم**9377**1144 مترجم: حمید اوضح* انتشار دهنده: علیرضا جباری
۰ نفر

سرخط اخبار جهان