۲۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۴۶
کد خبر: 82597238
T T
۰ نفر
مرعشی: امروز نقش مردم در حیات سیاسی جامعه موج می زند

تهران - ایرنا - «حسین مرعشی» سخنگوی حزب كارگزاران سازندگی و رئیس كارگروه استان های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان روز پنجشنبه فضای سیاسی جامعه را به سال منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی و سال پس از آن و همچنین سال 76 تشبیه كرد و گفت:‌امروز در حیات سیاسی جامعه نقش مردم موج می زند.

وی در نشست هم اندیشی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با منتخبین اصلاح طلب شوراهای اسلامی شهر و روستای كل كشور در تهران گفت: مردم نقش پر رنگ و جایگاه رفیعی در قانون اساسی دارند و این جایگاه ویژه باعث شد كه همه بن بست ها شكسته شود و برای همه محدودیت هایی كه وجود دارد، معبری باز شود.
رئیس كارگروه استان های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: مردم نقش خود را در بازسازی و اصلاح واقعی مسیر انقلاب و نظام با حضور در سه انتخابات اخیر به خوبی نشان دادند و باید قدرشناس مردم باشیم كه باعث شكسته شدن بن بست ها شدند.
مرعشی افزود: چه كسی فكر می كرد بعد از بن بست سال های پس از 88 بار دیگر چنین فضای بانشاط و خوبی در كشور حاكم شود.
وی تصریح كرد: نكته ای كه همه باید به آن توجه كنیم آن است كه جبهه اصلاحات به وسیله مردم به رسمیت شناخته شده است، كف رای اصلاح طلبان در انتخابات مجلس در سال 94 در تهران با نفر اول رقیب، اختلاف معنی داری دارد، در حالی كه در شورای اسلامی شهر تهران علی رغم اینكه انتقاداتی به این لیست بود و لیست های متنوع دیگری را دوستان دادند، كف رای و سقف رای رقیب 400 هزار نفر اختلاف داشت.
مرعشی ادامه داد: این جایگاهی كه مردم برای جبهه اصلاحات تعریف كردند، مسئولیت منتخبان و گردانندگان جبهه اصلاحات را در سطح ملی و استانی بسیار سنگین كرده است.
رئیس كارگروه استان های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: وجود یك جبهه نیرومند سیاسی فراتر از اینكه می تواند نقش مهمی در انتخابات، تشكیل مجلس، ریاست جمهوری و شوراها داشته باشد، می تواند پشتوانه امنیت و حفظ كلیت نظام جمهوری اسلامی باشد.
این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه كرد: در واقع باید به نقش امنیتی و سیاسی جبهه ای اصلاحات توجه ویژه ‌ای داشته باشیم.
مرعشی تاكید كرد: حفظ این جبهه مردمی و خدمت صادقانه وسیع و گسترده به این مردمی كه سخاوتمندانه از جریان اصلاحات حمایت كردند، یك وظیفه سنگین است و همان گونه كه جبهه ای در شوراهای اسلامی شهر و روستا پیروز شدیم، باید در سراسر كشور به صورت جبهه ‌ای عمل كنیم.
سخنگوی حزب كارگزاران سازندگی گفت: در این راه سه آفت وجود دارد، اینكه به صورت جبهه ‌ای در شوراهای شهر پیروز شویم و باندی شهرداری ها و شوراها را اداره كنیم، یكی از این آفت ها است.
وی گفت: هیچ یك از احزاب اصلاح طلب، فراگیری جبهه را ندارند،‌ فراگیری جبهه اصلاحات امری است كه احزاب در آن نقش دارند، ولی متعلق به هیچ حزب و یا چند حزب نیست، بنابراین احزاب باید این خویشتنداری را داشته باشند كه همچنان جبهه ‌ای نگاه كنند.
مرعشی افزود: افت دیگر غرور است كه باعث اختلاف می شود و باید به آن توجه داشت.
وی گفت: منتخبان شوراهای شهر و روستا بدانند شورای عالی اصلاح طلبان بدون قید و شرط و چشمداشت حامی آنها است و هیچ تردیدی ندارند كه همه باید منتخبان را در شوراها كمك كنند و جبهه اصلاحات هم باید مراقبت های لازم را برای اینكه این مسیر درست ادامه دار باشد، كنترل كند.
مرعشی افزود: منتخبان شوراها هم باید مراقب هر گونه اختلاف و تشنج در بین خود باشند و از تاثیرپذیری های حزبی و فردی كه باعث تضعیف و تهدید اركان حكومت می شود، خودداری كنند.
سخنگوی حزب كارگزاران گفت: آقای روحانی قبل از شروع مبارزات انتخاباتی دوره دوازدهم در بین نخبگان كشور مقبولیت داشت كه این مقبولیت در مبارزات انتخاباتی به محبوبیت تبدیل شد بنابراین برای ما به عنوان جریان اصلاحات محبوبیت آقای رئیس جمهوری باید ادامه پیدا كند و عمیق شود.
این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ما انتظار و علاقه داریم كه محبوبیت رئیس جمهوری منتخب عمیق شود و بماند تا این محبوبیت پشتوانه ای برای كشور باشد.
مرعشی به عملكرد شورای سیاستگذاری در استان ها اشاره كرد و گفت: در بعضی استان ها شورای عالی اصلاحات بدون دغدغه شكل می گیرد و همه گروه و شخصیت ها با هم همكاری می كنند، اما در پاره ای استانها سازمان سیاسی ما دچار شكاف های بدی شده است ما نیاز داریم كه در همه استان ها با هم همكاری داشته باشند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینكه نمی شود كه در طول سال اختلاف داشته و انتظار داشته باشیم كه در انتخابات دور هم جمع شویم، گفت: من به همه دوستان در همه استان ها تاكید می كنم اختلافات را باید در نطقه خفه كرد، چرا كه با دامن زدن به اختلافات نمی شود كه انتظار داشت كه جبهه كاملی شكل بگیرد.
سخنگوی حزب كارگزاران افزود: باید همكاری ها را جایگزین كشمكش ها كرد و همه استان ها به سمت وحدت برویم تا بتوانیم راه اصلاحات را به درستی ادامه دهیم.
«علی شكوری راد» دبیر كل حزب اتحاد ملت نیز در این نشست هم اندیشی گفت: كسانی اصلاح طلب تمام عیار هستند كه هرچه نزدیكتر به محور اصلاحات عمل كنند.
وی گفت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری می توانست هم با یكدیگر هم افزایی ایجاد كند و هم می توانست تخریب ایجاد كند. اما در این انتخابات امكان تشتت از بین رفت و هم گرایی به حداكثر رسید.
دبیر كل حزب اتحاد ملت گفت: آنچه كه به ما كمك می كند كه همگرایی را حفظ كنیم این است كه اصلاح طلبی غنی پیدا كند و در این صورت است كه منافع ملی حفظ می شود.
شكوری راد با بیان اینكه «منافع اشخاص هرگز نباید روی حركت های حزبی و اصلاح طلبانه سایه بیندازد»،‌ گفت:‌ در این راستا نباید فعالیت های حزب كمرنگ شود.
سیام**1058***9185**9186
خبرنگار: محمد افضلی**انتشار:علی خورسندی
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست