۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۳۸
کد خبر: 82574192
T T
۰ نفر
دعوت رژیم صهیونیستی از محمد بن سلمان برای سفر به فلسطین اشغالی

بیروت-ایرنا-در رویدادی بی سابقه، «اسرائیل كاتس» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی از «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی خواست تا از نخست وزیر این رژیم برای سفر به ریاض دعوت كند یا «محمد بن سلمان» ولیعهد را برای یك سفر رسمی به فلسطین اشغالی بفرستد.

به گزارش روز پنجشنبه تارنمای «العهد» به نقل از تارنمای صهیونیستی «والاه» نوشت: كاتس در همایش «هرتزلیا» گفت كه نگرانی از تهدیدهای ایران زمینه ساز همكاری بین اسرائیل و «كشورهای سنی» و دولت آمریكاست.
وزیر اطلاعات رژیم اشغالگر قدس از مقام های سعودی خواست تا كشورهای حاشیه خلیج فارس را به سمت گفت و گو با رژیم صهیونیستی سوق دهد.
كاتس همچنین از كشورهای عرب حاشیه خلیج فارس خواست تا به سمت صلح اقتصادی و عادی ساری تدریجی روابط با رژیم صهیونیستی و پایان دادن به انزوای این رژیم در بین كشورهای عربی حركت كنند.
وی افزود: اسرائیل همزمان با عادی سازی تدریجی روابط دریایی و زمینی و هوایی، باید پیشنهاد شراكت اطلاعاتی – امنیتی برای كنترل ایران و بازوان منطقه ای آن را با عربستان و كشورهای خلیج (فارس) مطرح كند.
وی این طرح را «محور امنیتی منطقه ای در ازای صلح اقتصادی منطقه ای» نام نهاد.
به گفته كاتس، مذاكره بین اسرائیل و فلسطینی ها می تواند به موازات تلاش برای عادی سازی روابط و نه به عنوان جایگزین آن دنبال شود.
وی مدعی شد كه فلسطینی ها قادر نیستند عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و كشورهای خلیج فارس را «وتو» كنند.
كاتس همچنین گفت: این چنین اقدامی با كشورهای عربی اعتماد افكار عمومی در اسرائیل را به روند صلح با فلسطینی ها افزایش خواهد داد.
خاورم*390*2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی

سرخط اخبار جهان