۱ تیر ۱۳۹۶، ۴:۵۳
کد خبر: 82573484
T T
۰ نفر
امام خميني با انتخاب روز جهاني قدس براي تقويت وحدت اسلامي گام برداشت

تهران-ايرنا- يك انديشمند كويتي باتاكيد بر اهميت روز جهاني قدس ارائه اين طرح ابتكاري از سوي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره) را اقدامي ارزشمند براي تقويت وحدت مسلمانان دانست .

به گزارش روز پنج شنبه ايرنا، عبدالهادي الصالح انديشمند و وزير سابق كويتي درگفت وگويي با خبرنگار ايرنا با اشاره به اهميت حمايت از مقاومت مشروع ملت فلسطين گفت: روز جهاني قدس به عنوان سمبل شرافت امت اسلامي شناخته مي شود و همه ساله در جمعه پاياني ماه مبارك رمضان مسلمانان و وفاداران به آرمان فلسطين با برپايي مراسمي مناسبت روز جهاني قدس را گرامي مي دارند.
صالح گفت: قدس به عنوان قبله اول مسلمانان و سومين حرم شريف در دين اسلام از جايگاه رفيعي برخوردار است و در صورتي كه كشورهاي اسلامي با يكديگر اتفاق نظر داشته باشند مي توانند به حمايت گسترده از مقاومت پرداخته و سرزمين فلسطين را به صاحبان شرعي آن بازگردانند.
اين انديشمند كويتي تصريح كرد: امام خميني(ره) با فرموده هاي ارزشمند خود شرايط را براي برهم خوردن طرح هاي صهيونيست ها فراهم كرد و در مقابل برپايي معاهده ها و توافقتنامه هايي از سوي برخي كشورهاي عربي با اين رژيم موجب نا اميدي و سرخوردگي شده است .
وي تصريح كرد: متاسفانه برخي كشورهاي عربي به رغم در اختيار داشتن امكانات فراوان براي مقابله با صهيونيست ها به آشتي و عادي سازي روابط اقدام كرده اند، در صورتي كه با استفاده از فضاي رسانه اي در اختيار خود مي توانند كمك زيادي را به آرمان ملت فلسطين ارائه كنند.
صالح گفت: بر كسي پوشيده نيست كه پرونده فلسطين امروزه مهمترين موضوع مورد اهتمام دنياي اسلام است .
شبك **خاورم*320**1708**انتشار: عليرضا ارشادي
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست