۲۹ خرداد ۱۳۹۶، ۲۳:۱۶
کد خبر: 82570739
T T
۰ نفر

ظریف با وزیر خارجه تونس دیدار كرد

۲۹ خرداد ۱۳۹۶، ۲۳:۱۶
کد خبر: 82570739
ظریف با وزیر خارجه تونس دیدار كرد

الجزایر-ایرنا- «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر دوشنبه به وقت محلی با «خمیس الجهیناوی» همتای تونسی خود دیدار و گفت و گو كرد‌.

به گزارش ایرنا، ظریف و هیات همراه امروز وارد تونس شد و پس از استقبال رسمی وزیر خارجه این كشور، بلافاصله به دیدار رئیس جمهوری تونس رفت.
وی پس از این دیدار، با همتای تونسی خود در وزارت خارجه این كشور دیدار و در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی و بحران های موجود، بحث و تبادل نظر كرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی كشورمان امشب در ضیافت افطاری وزیر خارجه تونس شركت می كند و پس از آن به سفر فشرده خود به سه كشور آفریقایی پایان می دهد.
تونس آخرین ایستگاه سفرمنطقه ای وزیر خارجه كشورمان به شمال آفریقا است.
سفر منطقه ای ظریف و هیات همراه از روز گذشته آغاز شد و وی ابتدا با سفر به الجزایر، با وزیر امور خارجه و نخست وزیر این كشور دیدار و گفت و گو كرد سپس نیمه شب، الجزیره را به مقصد موریتانی ترك كرد.
ظریف صبح دوشنبه با وزیر امور خارجه و رئیس جمهوری موریتانی دیدار و گفت و گو كرد و پس از آن این كشور را به مقصد تونس ترك كرد.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه روز شنبه با اعلام سفر ظریف به شمال آفریقا گفت: این سفر دو روزه كه با دعوت رسمی صورت می پذیرد، به كشورهای الجزایر، موریتانی و تونس خواهد بود و ایشان علاوه بر همتایان با روسای این كشورها نیز دیدار و گفت و گو خواهند كرد.
قاسمی هدف از این سفر را تعمیق روابط دو جانبه و گسترش مناسبات جمهوری اسلامی ایران با كشورهای یاد شده دانست و افزود: رایزنی در خصوص تحولات منطقه از جمله سوریه و مسائل خلیج فارس از اهداف این سفر است.‌
سخنگوی وزارت امور خارجه یادآورشد: تحولات منطقه لزوم همبستگی هر چه بیشتر كشورهای اسلامی را طلب می كند و جمهوری اسلامی ایران معتقد است كشورهای مسلمان باید اتحاد و همگرایی بیشتری در مقابل بدخواهان و تفرقه افكنان داشته باشند.
شبد**خاورم **2041**1010
انتشار:حسن معظمی

سرخط اخبار جهان