۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۴
کد خبر: 82568618
T T
۰ نفر
بهرمندی 960 خانوار یزدی از مستمری بازنشستگی  روستایی تا دو ماه آینده

یزد- ایرنا- مدیر صندوق بیمه روستائیان استان یزد از بهره مندی بیش از 960سرپرست خانوار از مستمری بازنشستگی بیمه تامین اجتماعی این صندوق تا دوماه آینده در این استان خبر داد.

حسن ابراهیمی روزیكشنبه در بافق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در دو ماه آینده این تعداد سرپرست خانوار از بازنشستگی پیش از موعد استفاده خواهند كرد و مشمول مستمری بازنشستگی و پیری می شوند.
مدیر صندوق بیمه تامین اجتماعی كشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد با بیان اینكه این صندوق یكی از چهار صندوق بیمه عمومی كشور است گفت: این صندوق از سال 83 شروع بكار كرد و تا كنون در استان یزد حدود 21 هزار نفر عضو آن شده اند.
وی با اشاره به اینكه یكهزار و 170 خانوار از مستمری فوتی و بازماندگان استفاده می كنند بیان كرد: حدود 50 سرپرست خانوار نیز از كار افتاده شده اند و مستمری از كار افتادگی دریافت می كنند.
ابراهیمی با بیان اینكه در آینده نزدیك در منطقه سبزدشت شهرستان بافق حدود 22 سرپرست خانوار مستمری بازنشستگی دریافت می كنند تصریح كرد: در حال حاضر 32 سرپرست خانوار در حال دریافت مستمری فوتی و از كارافتادگی هستند.
وی افزود: جا دارد تمامی افرادی كه در روستاها زندگی می كنند یا كشاورزان غیر ساكن و یا افرادی كه ساكن در شهرهای 20 هزار نفر هستند برای بیمه خود سریعا اقدام كنند.
ابراهیمی با اشاره به محدودیت این صندوق در ثبت عضویت جدید در آینده نزدیك گفت: با توجه به اینكه از پایان ماه جاری این صندوق در بحث عضویت افراد بالای 50 سال محدودیت خواهد داشت بنا براین سرپرست خانوارها طی این چند روز به كارگزاریهای این صندوق در روستاها و شهرهای 20 هزار نفر برای ثبت نام مراجعه كنند .
این مسئول همچنین یادآور شد: روستائیان برای ثبت نام در این صندوق از طریق اكثر كارگزاریها، شركت تعاونی های روستایی، بخشداری ها و تعاونی روستایی و یا نهایتا با شماره تلفن 372666670 دفتر استان می توانند اطلاعات لازم و ضروری را كسب كنند.
بیش از 500 سرپرست خانوار در روستاهای شهرستان بافق زیر پوشش این بیمه قرار دارند.
بافق با 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 كیلومتری یزد واقع شده است.
7543/ 6197 خبرنگار: اصغرعسكری** انتشار: فلاح
irnayazdd

سرخط اخبار استان‌ها