۲۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۳۴
کد خبر: 82566722
T T
۰ نفر

گره انتخابات شورای بوشهر باز شد

۲۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۳۴
کد خبر: 82566722
گره انتخابات شورای بوشهر باز شد

بوشهر-ایرنا- سایت خبری - تحلیلی نسیم جنوب در یادداشتی با عنوان' گره انتخابات شورای بوشهر باز شد' یادداشت علی اسماعیلی فعال رسانه ای را منتشر كرده است.

در ادامه این مطلب آمده است: در حالیكه اختلاف بین هیات اجرائی و هیات نظارت انتخابات شورای شهر بوشهر، باعث نارضایتی كاندیداهای این انتخابات شده و گره ای محكم در روشن شدن وضعیت این انتخابات انداخته بود، با تصمیم استانداری بوشهر، این گره باز شد.
هیات اجرایی انتخابات شهرستان بوشهر، با ابطال ١٦ هزار رای، نفر اول انتخابات شورای شهر مركز استان را بدلیل تخلفات گسترده حذف و زمینه ورود نفر دهم را به افراد انتخاب شده فراهم كرد، اما هیات نظارت شهرستان، برخلاف انتظار افكار عمومی، رای به تایید انتخابات شورای شهر بوشهر داد در حالیكه جلسه هیات اجرایی برای بررسی تخلفات كه منتهی به ابطال كل یا بخشی از آرا برخی كاندیداها گردید، با حضور هیات نظارت شهرستان برگزار شده بود و دو نفر از اعضای هیات نظارت شهرستان، صورتجلسه حاوی ابطال را امضا كرده بودند.
بدنبال این تصمیم، هیات نظارت استان چند روز پیش ادعا كرد كه مدارك و مستندات تخلفات توسط هیات اجرایی به هیات نظارت استان ارسال نشده لذا از اعلام نظر درباره صحت انتخابات خودداری كرد.
كاندیداهای معترض خواستار در اختیار گذاشتن همه مستندات مورد اعتراض خود از سوی فرمانداری به هیات نظارت شدند و فرمانداری هم مدعی بود كه مستندات و مدارك تخلفات، ضمن اینكه در جلسه مشترك با هیات نظارت، جز به جز بررسی و منتهی به آن تصمیم گردیده، در اختیار هیات نیز است.
بدنبال اختلاف پیش آمده، با ورود استانداری به موضوع، فرمانداری بوشهر همه صورت جلسات و مستندات موجود تخلفات را بطور جز به جز در اختیار هیات نظارت استان قرار داد.
گراوند معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس ستاد انتخاباتی استان بوشهر ، در نشست هم اندیشی استاندار و معاونین با اصحاب رسانه گفت كه به دستور استاندار، ٤ نسخه از همه مدارك موجود تهیه و یك نسخه كامل در اختیار هر یك از آقایان خدری، سعادت و خانم الماسی به عنوان اعضای هیات نظارت استان و همچنین آقای شاه نشین رییس هیات عالی نظارت در تهران گذاشته شده تا آنها بتوانند، بدون ابهام، تصمیم درستی را درباره انتخابات شورای شهر بوشهر اتخاذ كنند.
با این وضعیت، اكنون هیات نظارت استان به ریاست خدری، نمی توانند بدلیل در اختیار نداشتن همه مستندات، خود را از اظهار نظر درباره تایید و یا عدم تایید انتخابات شورای شهر بوشهر، كنار كشیده و آنرا موكول به اظهار نظر هیات عالی نظارت كند، خصوصا اینكه تا ٢٩ خرداد این هیات (نظارت استان) فرصت دارد تا نظر خود را اعلام كند.
اكنون كاندیداها و مردم شهر بوشهر منتظر عكس العمل و تصمیم هیات نظارت استان درباره انتخابات شورای شهر بوشهر هستند.
7212/6045** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری ** انتشار دهنده: اكبر اقبال مجرد

سرخط اخبار استان‌ها