۲۵ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۳۸
کد خبر: 82566148
T T
۰ نفر
ورشكستگی بانك پارسیان صحت ندارد/دریافت مجوز 150شعبه جدید در سراسر كشور

تهران- ایرنا- بازنشر تصاویر مربوط به تجمع سپرده گذاران تعاونی منحل شده ثامن الحجج در فصای مجازی دستمایه انتشار شایعه ورشكستگی بانك پارسیان شده است، اما پیگیری ها نشان می دهد ورشكستگی این بانك صحت ندارد و حتی مجوز تاسیس 150 شعبه جدید توسط این بانك اخذ شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، تعاونی ثامن الحجج كه از موسسات غیرمجاز پولی بود، شهریور ماه 94 منحل شد و از بهمن همان سال امور تصفیه سپرده گذاران آن به بانك پارسیان واگذار شده است.
این بانك در 16 ماه گذشته توانسته است با نظارت بانك مركزی و نهاد قضایی 90 درصد حساب های سپرده گذاران را كه مربوط به حساب های زیر 3 میلیارد ریال است، تعیین تكلیف كند و رسیدگی به حساب های باقیمانده پس از شناسایی منابع بانك و نظر هیات تصفیه و نهادهای نظارتی امكان پذیر است.
با این حال در بحبوحه انتخابات كه برخی سعی در القای شایعه ورشكستگی بانك ها داشتند، برخی رسانه ها و كانال ها در شبكه های اجتماعی، با بازنشر خبر تجمعاتی كه سپرده گذاران ثامن الحجج اسفند 94 و اوایل سال 95 در مقابل شعب پارسیان داشتند، چنین وانمود كردند كه بانك پارسیان ورشكسته شده و این سپرده گذاران بانك هستند كه خواهان خارج كردن پول های خود از این بانك هستند.
همزمانی انتشار این تصاویر با موضوع مربوط به سپرده گذاران كاسپین و آرمان موجب شد تا برخی به باز نشر این مطالب در فضای مجازی دامن بزنند.
نكته قابل توجه اینكه رسانه های معاند در این مدت بیشترین بهره برداری سیاسی را از این موضوع داشته و بر طبل تبلیغات منفی خود عیله نظام جمهوری اسلامی كوبیده اند.
با این حال پیگیری خبرنگار ایرنا از بانك پارسیان گویای آن است كه نه تنها موضوع ورشكستگی آن صحت ندارد، بلكه پارسیان مجوز ایجاد 150 شعبه جدید را در سراسر كشور اخذ كرده است كه به تدریج در هفته های آینده افتتاح می شوند.
عباس كمرئی مدیر كل نظارت بر بانك ها و موسسات اعتباری بانك مركزی پیشتر با ردشایعه ورشكستگی بانك ها گفته بود: اعلام این موضوع نادرست كه به طور مستقیم با زندگی عموم مردم جامعه ارتباط دارد، باعث ایجاد نگرانی هایی میان مردم می شود كه خسارت های ناشی از آن، جبران ناپذیر است.
وی افزود: متاسفانه این گونه اظهارنظرها توسط افرادی مطرح می شود كه اطلاعات فنی دقیقی در این زمینه ندارند.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام**2025**2022 ** خبرنگار:لیلا جودی* انتشار: زهره محتشمی پور
۰ نفر