۲۴ خرداد ۱۳۹۶، ۲۳:۰۶
کد خبر: 82565520
T T
۰ نفر
سازمان ملل: كمبود برق در غزه عواقب فاجعه آمیزی خواهد داشت

نیویورك - ایرنا - دفتر هماهنگی كمك‌های انسان دوستانه سازمان ملل با هشدار در مورد تبعات كمبود نیروی برق در غزه خواستار رفع اختلافات داخلی و كمك‌های جامعه جهانی برای جلوگیری از پی آمد‌های فاجعه آمیز این بحران شد.

در اوایل هفته جاری مسئولان رژیم صهیونیستی تولید برق نوار غزه را در واكنش به تصمیم رهبران فلسطینی به كاهش 30 درصد از پرداخت‌های ماهیانه مربوط به این تولیدات تا 30‌در‌صد كاهش دادند.
این تصمیم رژیم صهیونیستی زندگی بیش از 2 میلیون تن از ساكنان این منطقه را با بحران‌های شدید رو به رو كرده است.
به گفته مسئولان كمیته هماهنگی كمك‌‌های انساندوستانه سازمان ملل این كمبودها تاثیرات مخرب و فلج كننده‌ای در خدمات پزشكی، آب رسانی و بهداشتی این منطقه گذاشته و این خدمات را با خطرفلج كامل رو به رو كرده است.
روبرت پایپر سرپرست و نماینده این نهاد در خاور میانه روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه‌ای ضمن هشدار در مورد عواقب فاجعه آمیز این كمبود‌ها از رهبران فلسطینی و گردانندگان رژیم صهیونیستی خواسته است تا در مناقشات دیر پای خود با سرنوشت مردم بیگناه این منطقه بازی نكنند و آنان را در این مناقشات 'به گروگان' نگیرند.
پایپر هشدار داده است كه در صورت كاهش بیشتر تولید برق در این منطقه سازمان ملل نیاز خواهد داشت تا توزیع سوخت ماهانه خود را به منظور دایر نگاه داشتن 186 نهاد حساس و ضروری در این منطقه تا یك میلیون لیتر افزایش دهد.
وی اضافه كرده است كه دفتر هماهنگی كمك‌های انسان دوستانه از جامعه بین‌الملل خواسته است تا برحمایت‌های مالی خود از برنامه‌های این نهاد به منظور حفظ خدمات مهم و حیاتی در این منطقه از جمله آبرسانی، بهداشت و كمك‌های درمانی بیافزاید.
اروپام-4-541*شبس*1613*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

سرخط اخبار جهان