۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۵۲
کد خبر: 82560342
T T
۰ نفر
خواهر امام موسی صدر: از پیگیری سرنوشت امام و یارانش خسته نمی شویم

بیروت-ایرنا-«رباب صدر» خواهر امام موسی صدر بر پیگیری موضوع ربوده شدن امام و دو همراه وی تا روشن شدن سرنوشت آنها تاكید كرد و گفت كه از پیگیری این موضوع خسته نمی شود.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری ملی لبنان وی كه در آستانه چهلمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر و دو همراهش در مراسم افطاری موسسه های امام موسی صدر در شهر «صور» واقع در جنوب لبنان سخن می گفت افزود: در آستانه ربوده شدن امام موسی صدر و شیخ «محمد یعقوب» و «سید عباس بدرالدین» یك بار دیگر از مسئولان می خواهیم تا توجه بیشتری به این مساله مبذول دارند تا شاهد آزادی این عزیزان و بازگشت آنها به كشور و خانواده و میدان های مبارزه باشیم.
رباب صدر افزود: ما قدردان همه دوستداران و عاشقان امام موسی صدر و همه كسانی هستیم كه در این مسیر سخت و مشقت بار ما را همراهی كردند و از كسانی كه در لبنان و در لیبی و جاهای دیگر كارشكنی هایی در این مسیر كردند گله مندیم.
وی تاكید كرد: با امام موسی صدر و برادرانش پیمان می بندیم كه تا آخرین نفس بر این آرمان مقدس ثابت قدم خواهیم ماند و از پیگیری آن فروگذار نخواهیم كرد.
مراسم افطاری موسسه های وابسته به امام موسی الصدر با حضور تعدادی از مقام های كشوری و محلی و نمایندگان مجلس در مجتمع فرهنگی موسسه های امام موسی الصدر واقع در شهر صور برگزار شد.
امام موسی صدر بنیانگذار و رییس مجلس اعلای اسلامی شیعی لبنان و جنبش امل به همراه شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین (روزنامه نگار) در سال 1978 در جریان دیدار رسمی از لیبی كه به دعوت «معمر قذافی» رهبر وقت این كشور صورت گرفته بود، ربوده و ناپدید شدند و تاكنون از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.
«هانیبال القذافی» فرزند «معمر القذافی» دیكتاتور سرنگون شده لیبی كه دو سال پیش توسط گروهی ناشناس در سوریه ربوده و برای محاكمه به نهادهای قضایی لبنان تحویل داده شد پیش از صدور حكم تبرئه و در آخرین جلسات دادگاه گفته بود كه پدرش معمر القذافی در قضیه ربوده شدن امام موسی الصدر بی گناه است.
وی «عبدالسلام جلّود» نخست وزیر وقت و شخصیت شماره دوی لیبی در حكومت القذافی را كه در حال حاضر زنده و احتمالا ساكن ایتالیا است، متهم به دست داشتن در این قضیه كرد. هانیبال گفت كه به دلیل اینكه مغز متفكر عملیات ربایش یكی از مسئولان رسمی نظام لیبی بود پدرش مسئولیت پرداخت دیه به خانواده های قربانیان را بر عهده گرفت.
هانیبال افزود: سه نفر در جریان كامل این ماجرا هستند؛ برادرش «سیف الاسلام» كه در لیبی در زندان به سر می برد و اخیرا از زندان فرار كرد، عبدالسلام جلود و برادر دیگرش «المعتصم» كه در حوادث چند سال پیش لیبی كشته شد.
خاورم*390*2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی

سرخط اخبار جهان